یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

خطیب حوزوی گفت: امروز افکار تکفیری ها و داعشی ها به همان اشخاص مسلمان شده زمان رسول خدا(ص) بر می گردد که با ذکر الله اکبر مسلمانان را تکه تکه کرده و خون آنها را می خورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امروز در مراسمی  که در بیت آیت الله  العظمی  بروجردی به مناسبت 8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع برگزار شد، اظهار داشت: طرفداران محمد ابن عبدالوهاب، مقلدین ابن تیمیه، وارثان خلیفه های سقیفه و طرفداران بنی امیه و بنی عباس در سال 1305 هجری شمسی که تا به امروز 88 سال از آن گذشته است، به بقیع هجوم آورده و قبور بزرگان اسلام را تخریب و ویران کردند.

وی ادامه داد: این حرکات ریشه در چندصدسال قبل داشته و به بهانه تخریب قبور ائمه شیعه، قبور بزرگان اسلام را نیز ویران کرده اند.

سخنران مراسم  با بیان اینکه افکار این گروه به زمان نبی مکرم اسلام(ص) بر می گردد، ابراز داشت: از زمان بعثت رسول گرامی اسلام(ص) دشمنان نبوت و اسلام به دشمنی با پیامبراعظم(ص) پرداختند که نقشه آنان در مرحله اول بی اعتنایی به ایشان و عدم پذیرش سخنان حضرت محمد(ص) بود که نتیجه ای برای آنان در پی نداشت.

این خطیب حوزوی با بیان این که جسارت و فحش به پیامبر(ص) مرحله دوم اقدامات دشمنان اسلام بود، افزود: ترور و براندازی که حاصل آن، اتفاق لیله المبیت بود، مرحله سوم اقدامات دشمنان بوده و این گروه در مرحله چهارم آشکارا  به اظهار جنگ و مخاصمه با رسول اعظم(ص) پرداخته و در تاریخ نیز آمده است که نتیجه تمام جنگ ها به نفع اسلام، قرآن و نبوت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به بحث نفاق، خاطرنشان ساخت: دشمنان در مرحله پنجم نفاق را در پیش گرفته و حرکت های افسادی مخفیانه و زیرزمینی را شروع و پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) این نفاق را علنی کردند و رسما آنچه را که دیده و شنیده بودند، به فراموشی سپرده و در نتیجه، سقیفه، مولود نفاق همان اشخاصی بود که در زمان پیامبر(ص) به ایشان اقتدا می کردند.

وی تصریح کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که کفار، مشرکین و بت پرستانی که در محضر رسول خدا(ص) اسلام را اظهار و اقرار کردند، مسلمان شده؛ ولی مؤمن نبودند و در نتیجه تغییر کرده و نفاق را در پیش گرفتند.

این استاد حوزه بیان داشت: امروز افکار تکفیری ها و داعشی ها به همان اشخاص مسلمان شده زمان رسول خدا(ص) بر می گردد و به ظاهر مسلمان بوده؛ ولی افکاری منافقانه و خطرناک دارند.

*جمله جرجرداق مسیحی درباره ابن ملجم

این خطیب حوزوی با اشاره به جمله جرجرداق مسیحی درباره ابن ملجم، گفت: وی در نوشتار خود آورده است: در ماه خدا، در خانه خدا و در حال عبادت خدا، فرق ولی خدا را به قصد قربت به خدا، دو نیم کرد و باید گفت این چه مسلمانی است؟

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با تأکید بر اینکه تکفیری ها به قصد ویران کردن آثار اسلام و تشیع این حرکات را انجام می دهند، اظهار داشت: این گروه با حرکات جنایتکارانه و با ذکر الله اکبر شیعیان را تکه تکه کرده و با ساتور گردن آنان را زده و خون شیعیان را می خورند.

وی در پایان ابراز داشت: باید روزهایی نظیر 8 شوال را به یادداشته  و زنده نگه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha