پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ شش گردشگر اهل کشور سوئد، در نخستین سفر به بارگاه منور رضوی، دین مبین اسلام را پذیرفته و مذهب تشیع را برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شش سوئدی پس از تحقیق و مطالعه، در مراسمی که با حضور کارشناسان دینی مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق غدیر حرم مطهر برگزار شد، به اسلام گرویدند و مذهب تشیع را انتخاب کردند.

این تازه مسلمان‌ها که به واسطه آشنایی با خانواده‌ای ایرانی با این دین آشنا شده بودند، پس از تصمیم برای مسلمان شدن، حرم حضرت رضا(ع) را بهترین مکان برای تشرف خود انتخاب و پس از ادای شهادتین نماز شکر را در این حرم نورانی اقامه کردند.

«متس اریک برتبرگ» که پس از مسلمان شدن نام علی را برای خود برگزید، به همراه همسر خود «گابریلا برتبرگ» که او نیز نام فاطمه را برای خود انتخاب کرد، پس از 30 سال زندگی مشترک پیمان ازدواج خود را مجددا در حرم مطهر رضوی بستند.

این زوج میانسال مهریه خود را یک جلد کلام‌الله مجید و یک شاخه گل یاس به نیت حضرت فاطمه زهرا(س) تعیین کردند.

«پترا ماریه ایسگرن»، «شارلوت الیزابت»، «جنی ماریا موبرگ» و «کریسدل» 4 مسیحی دیگری بودند که پس از راهنمایی‌های بانوی مسلمان ایرانی و پس از مطالعه کتاب های فراوان از جمله صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به دین اسلام روی آوردند.

در این مراسم معنوی مدیر امور زائران غیر ایرانی با ابراز خرسندی و تبریک به این تازه مسلمانان، اظهار کرد: اینجا مکانی زیارتی است که سالانه میزبان 30 میلیون زائر از اقصی نقاط دنیا است.

سیدمحمدجواد هاشمی نژاد با بیان اینکه سالانه 10 هزار توریست غیر مسلمان این مکان را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، افزود: در سال های اخیر با توجه به ثبات و امنیت ایران اسلامی نسبت به سایر کشورهای همسایه، ما شاهد استقبال گسترده زائران غیر ایرانی و توریست ها به این مکان مقدس بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: علی رغم تلاش‌های غرب برای به راه انداختن جنگ مذهبی و اعتقادی میان مسلمانان، ما شاهد هستیم که افراد زیادی راجع به اسلام واقعی تفکر می‌کنند و با نگاه ژرف و دقیق این دین آسمانی را بر می‌گزینند.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، هاشمی نژاد افزود: این روند، نگرانی‌هایی را در سیاست مداران غربی ایجاد کرده است به طوری که اجازه آشنایی با ایدئولوژی و تفکرات اسلامی را به مردم دنیا نمی‌دهند و برای محدود کردن مسلمان برنامه‌ریزی‌هایی دقیقی را انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha