چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 335797
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
لاکانی

مدیر حوزه علمیه گیلان از رقابت علمی و تهذیبی 270 جوان گیلانی در قالب طرح اختبار و تثبیت برای ورود به حوزه این استان خبر داد.

در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه با اشاره به برنامه‌های آتی حوزه علمیه گیلان اظهار داشت: از جمله برنامه‌های آتی این حوزه برگزاری دوره اختبار و تثبیت برای طلاب جدیدالورود است.

وی با بیان اینکه این دوره از پانزدهم مردادماه سال جاری آغاز می شود ، افزود: این طرح به مدت یک ماه دایر بوده و متقاضیان از حیث تهذیبی و آموزشی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه گیلان، با بیان اینکه در این دوره بالغ بر 270 جوان گیلانی حضور دارند، تصریح کرد:  این دوره در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی  به جهت آشنایی متقاضیان  با دروس حوزوی وفضای آن و گزینش نهایی آنان  به صورت منفک در مدارس علمیه استان گیلان برگزار می شود.

به گفته وی از تعداد متقاضیان این دوره بالغ بر 70 نفر دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی ابرازداشت: در این دوره اساتید مجرب برای آشنایی بیشتر متقاضیان با فضای معنوی حوزه و دروس حوزوی و... در موضوعات مختلف به تدریس پرداخته و متقاضیانی  که در پایان دوره موفق به گذراندن این  دوره  و کسب حد نصاب های لازم شوند مجوز شروع رسمی  تحصیل در حوزه های علمیه داده خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امروز حوزه علمیه گیلان دارای وضعیت خوبی از لحاظ وجود تعداد مدارس بوده و بیشتر سعی ما بر کیفی سازی است؛ البته چند شهر استان مدرسه علمیه ندارد که در این زمینه نیز اقداماتی لازم در حال انجام است.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha