چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان با تاکید بر این که حوزه و آموزش و پرورش در قبال آینده سازان جامعه مسئول اند، گفت: حوزه پایگاه تبیین و ترویج فرهنگ دینی است و این مسئله نشان دهنده جایگاه مهم حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام لاکانی، در نشست مدیران مدارس امین استان گیلان،  با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و ارتحال ملکوتی آیت الله مهدوی کنی، گفت: هدایت  و ارشاد آحاد جامعه به سوی فرهنگ ناب محمدی(ص) از وظایف  حوزه های علمیه است .

مدیر حوزه  علمیه گیلان  افزود: حوزه پایگاه و مرکز اصلی تبیین و ترویج فرهنگ دینی در جامعه است  و این مسئله نشان دهنده جایگاه مهم حوزه های علمیه می باشد.

وی به همکاری حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر فرصت بی بدیل نهادینه سازی و ارتقاء فرهنگ دینی در بین دانش آموزان، در اختیار این دو نهاد مهم  قرار گرفته و امیدواریم با تاسیس مدارس امین  شاهد نیل به این مقصد و شکوفایی اخلاقی و تهذیبی نسل آینده ساز جامعه باشیم.

مدیر حوزه علمیه گیلان در ادامه با اشاره به رتبه اول حوزه علمیه استان در راه اندازی مدارس امین در کشور، گفت : حوزه گیلان افتخار دارد که در راستای تقویت وارتقاء فرهنگ دینی جامعه به ویژه دانش آموزان قدم های موثری بردارد. 

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان کرد: در گذشته اقداماتی در مدارس همچون اقامه نماز و ... صورت می پذیرفت که بازخورد کاملی  نداشت، اما با تشکیل مدارس امین و پیگیری تخصصی این امور توسط مبلغین  و مبلغات حاذق،  شاهد شکوفایی اخلاقی و رفتاری دانش آموزان هستیم.

وی، اشتغال به امور فوق برنامه را از وظایف مبلغان و مبلغات در مدارس امین برشمرد و گفت:  اگر دانش آموزی در مسایل آموزشی دچار نقصان گردد،  قابل حل است،  ولی اگر  همین فرد در مسائل  دینی و فرهنگی  دچار مشکل شود، به سختی قابل جبران  است، بنابراین با پرداختن به این امور توسط مبلغان در مدارس امین، از بروز مشکلات فرهنگی و اخلاقی جلوگیری می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha