پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
5

مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: تدریس شرایط خاصی دارد و هر استاد بایستی اهتمام لازم در فراگیری، چگونگی تدریس صحیح و به روزسازی علوم و اجرای درست آن را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، در جمع عده ای از اساتید مدارس علمیه استان گیلان با اشاره به اهمیت تدریس، گفت: استاد، مهم ترین  نقش را در تریبت و پرورش انسان  ایفا می کند. 

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: هدفی که یک فرد برای آینده خود  اتخاذ می کند. ارتباط مستقیمی با استاد و مربی دارد  و این تاثیر آن چنان است که فرد بدون استاد نمی تواند راه صحیح را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: تدریس از موضوعاتی است که همیشه و به صورت متداول در طول تاریخ ارزش و اهمیت بالایی داشته و هنوز هم از اهمیت آن کاسته نشده است .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، هدف اصلی از بعثت پیامبران را هدایت بشر خواند و خاطرنشان کرد:  فعالیت اصلی پیامبران،  تعلیم علوم الهی برای هدایت بشر به صراط مستقیم  و طریق عبودیت بوده است .

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که ارزش  قلم علما بالاتر از خون شهدا است ، گفت : علم  و روحیه علم آموزی در یک جامعه از جایگاه بسیار حیاتی برخوردار است؛  زیرا بنیان، هدف و غایت هر جامعه ای توسط عالمان و صاحبان  قلم آن جامعه تعیین  وترسیم  می گردد.    

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برخی از اساتید فقط به انتقال اطلاعات در کلاس های درس اشتغال دارند  و این روشی نادرست و غلط است . استاد نبایستی  فقط به دنبال  انتقال اطلاعات باشد، چون این  نوع از تدریس تاثیرآن چنانی بر روی  طلبه  نخواهد داشت .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی اضافه کرد: تدریس شرایط خاصی دارد و هر استاد  بایستی اهتمام لازم در فراگیری، چگونگی تدریس صحیح  و به روزسازی علوم و  اجرای درست آن را داشته باشد.

این استاد حوزه یادآور شد: آمادگی کامل استاد  در دروس ، داشتن  طرح درس، استفاده از شیو های نوین تدریس، استفاده از ظرفیت طلاب در کلاس  و ... از جمله روش های است که استاد با استفاده از آنها می تواند تاثیر تربیتی و علمی به سزایی بر طلاب بگذارد .

مدیر حوزه علمیه گیلان در خاتمه افزود: ارتقای کیفی سطح  علمی اساتید  در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بایستی در این مسیر برنامه ریزی و  اهتمام ویژه ای  صورت پذیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha