پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که روز مقاومت، روز تجلی یک اصل قرآنی و روز هنر ایستادگی است گفت: روز مقاومت از بزرگ‌ترین و درخشنده‌ترین روز در تاریخ اسلام است.

حجت اسلام و المسلمین نواب در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با بیان این که مقاومت اسلامی برگرفته از یک اصل قرآنی است اظهار کرد: استقامت به تعبیر پیامبر اسلام(ص) از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین کارهاست.

وی بیان کرد: مقاومت یعنی در برابر  زیادی خواهی دشمنان ایستادگی کردن و پیامبر اسلام(ص) با مقاومت توانست دین اسلام را به پیروزی برساند.

*ملائک بر مقاومان وارد می‌شوند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که بارها در قرآن به مقاومت و زود تسلیم نشدن تاکید شده است گفت: هر کسی که در برابر دشمنان مقاومت کند از قرآن، پیامبر(ص) و دستورات اسلام تبعیت کرده است و در قرآن تضمین شده است که ملائکه بر آن‌ها وارد می‌شوند.

وی با بیان این که در قرآن آمده است هر کسی که برای ما قیام کند راه سعادت را به آن‌ها نشان می‌دهیم عنوان کرد: اگر ما یک قدم برای خدا برداریم، خداوند چندین قدم برای ما بر می‌دارد و با استقامت و پیروی از دستورات خداوند، رحمت و برکت خداوند زیاد می‌شود.

*تجلی یک اصل قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان این که روز مقاومت یعنی روز تجلی یک اصل قرآنی و روز هنر ایستادگی، تصریح کرد: روز مقاومت بزرگ‌ترین و درخشنده‌ترین روز در تاریخ اسلام است.

وی با بیان این که ماندگاری اسلام و بعثت پیامبر(ص) برگرفته از استقامت است گفت: پیامبر اسلام(ص) با استقامت در برابر دشمنان توانست موجب ماندگاری اسلام شود و امام علی(ع) با مقاومت این ماندگاری را ادامه داد.

*رمز ماندگاری اسلام

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که مقاومت امام حسین(ع) رمز ماندگاری اسلام است بیان کرد: استقامت ائمه اطهار(ع)، امام (ره) و مسلمانان در طول تاریخ و همچنین مقاومت‌های مردم لبنان و غزه علیه رژیم صهیونیستی موجب ماندگاری اسلام شده است و این مقاومت برازنده‌ترین ویژگی اسلام است.

وی مطرح کرد: پیروزی حزب الله و مردم لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نشان داد که وقتی مسلمانان در برابر این رژیم بایستند و پایداری کنند موفق می‌شوند و این پیروزی چراغ راه آینده شده است و آیندگان از این پیروزی‌ها درس مقاومت و ایستادگی می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: اسلام دینی است که با تجاوز و ظلم مخالف است و مسلمانان را به مقاومت در برابر این زیاده‌خواهی‌ها دعوت می‌کند.

*در برابر زیاده‌خواهان بایستیم

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند حاکم جهان باشند و برای رسیدن به هدف خود به ظلم و ستم و اشغالگری می‌پردازند، ولی کشورهای اسلامی با تاسی از روح ظلم ستیزی و مقاومت که جزء آموزه‌های اصلی اسلام است در برابر این زیاده‌خواهی‌ها مقاومت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند آن‌ها به خواسته‌های خود برسند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که اتحاد و استقامت وظیفه اصلی مسلمانان جهان است گفت: روحیه مقاومت در مسلمانان موجب شده که هیچ‌گاه در برابر مستکبران کوتاه نیایند و این اصلی‌ترین دلیل دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و مستکبران با اسلام و مسلمانان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha