چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
محسن جلالی

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌ اصفهان از شروع سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، با حدود 700 طلبه جدید الورود خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن جلالی، طی سخنانی در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌ علمیه اصفهان با تاکید بر اهتمام طلاب بر نامگذاری سال ،اظهار داشت: سال 93 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" تعیین شده، برای طلاب و روحانیت معانی خاصی دارد و مسئولیت‌های ویژه‌ای برای آنان ایجاب می‌کند.

وی با بیان این‌که فرهنگی که مد نظر رهبری است به صورت مشهود در حوزه‌های علمیه و کتب و دروس تدریسی آن مشاهده می‌شود ،گفت: شایسته است، امسال برای اطاعت از رهبری و به توصیه ایشان، طلاب و روحانیون امر جدی برای پژوهش، درک معارف بلند قرآن و عترت‌(ع) و پاسخ‌گویی به نیازهای زمان و شبهات داشته باشد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌ اصفهان، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی جدید طلاب باید مجهز و مصلح به تقوا و اخلاق شود تا بتوانند در کنف امام زمان‌(عج) در راه پاسخ‌گویی به شبهات دینی و نیازهای دینی جامعه و ترویج اسلام گام بردارند.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور، سال تحصیلی خود را زودتر آغاز می‌کند و این یک مزیت بزرگی است، از این بابت فضا برای رشد و تعالی طلاب بسیار مناسب بوده و حق این است که طلاب و روحانیون نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام جلالی گفت: برای امسال حدود هفتصد نفر از طلاب جدیدالورود و مشتاقان به عرصه سربازی امام زمان‌(عج) به مدارس علمیه استان معرفی شده‌آند که اغلب آنها نیز دارای مدارک دانشگاهی‌اند.

وی با اشاره به شوق و ذوق خانواده‌ها در سال جاری به منظور ترغیب و تشویق فرزندان خود برای ورود و ثبت‌نام در حوز‌‌ه‌های علمیه استان اصفهان ابراز داشت: فضای حوزه‌های علمیه برای سعات دنیا و آخرت بسیار مناسب است و جوانان کشور متوجه شده ‌اند این فضا برای اجرای منویات رهبری و تحقق دستورات اسلام و ائمه‌(ع) فراهم است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌ اصفهان، در پایان تدریس صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در حوزه علمیه استان اصفهان را از دیگر مزایای این حوزه برشمرد و تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 500 نفر از طلاب در این زمینه معدل بالای 17 کسب کرده‌ این نشان از علاقه و جدیت طلاب در کسب علوم و معارف اهل‌بیت‌(ع) است.

حجت‌الاسلام جلالی عنوان کرد: دنیای امروز تشنه معارف اهل‌بیت‌(ع) و مکتب اسلام است و با توجه با اقبال عمومی جهانیان فعالیت مجدانه طلاب با کرامت اهل‌بیت‌(ع) یک ضرورت است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha