دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 356933
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
جواهریان کاشان

حوزه/ همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) طرح سنجش سلامت طلاب جدید الورود مدارس علمیه منطقه کاشان شامل شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، و شهرهای قمصر و برزک، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان، در مراسم آغاز اجرای این طرح، با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) به بیان ابعاد والای زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: اخلاق و رفتار امام به گونه ای بود که حتی دشمنان خویش را شیفته و مجذوب خود کرده و با مردم در نهایت ادب، تواضع و مهربانی رفتار می نمودند و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی نمودند.

وی به ویژگی های عالی انسانی آن حضرت همچون احسان و بخشش، زهد و تواضع، تقوا و مهمان نوازی، ادب در گفتار و کردار، رعایت حقوق دیگران، نهی از اسراف، عفو و حلم که باعث مقام و منزلت خاص آن بزرگوار شد اشاره کرده و به جوانان طالب علوم دینی توصیه نمود: ان‌شاالله در رسالت امر ترویج سیره اهل بیت (علیهم السلام) به بررسی  و تحقیق در سیره عبادی امام رضا علیه السلام اهتمام ویژه ای داشته باشید.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان  در پایان جوانان طالب فراگیری علوم دینی بعد از شرکت در آزمون و مصاحبه، جهت فراگیری به مدارس علمیه معرفی می شوند، در همین راستا زمانی آنها می توانند در این امر موفق باشند که از سلامت جسم و روان کافی برخودار باشند، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه همچون سال های قبل اقدام به برگزاری طرح سنجش سلامت طلاب جدید ورود کردهاست.

گفتنی است، طرح سنجش سلامت طلاب جدید ورود از امروز، بعد از طی مقدمات و عقد قرارداد با آزمایشگاه و پزشک معالج وارد مرحله اجراء شد و ان شا الله طبق آمار مدیریت حوزه های علمیه، سلامت حدود 190 نفر از طلاب جدید الورود در این طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

در شروع این طرح، ابتدا طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله مصطفوی با مراجعه به مرکز و تکمیل فرم های مربوطه و تست های مشخص، ضمن دریافت معرفی نامه به آزمایشگاه و پزشک معتمد مرکز معرفی  شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha