شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کلاس درس

متاسفانه در حال حاضر در نهاد های آموزشی غیراز حوزه علمیه بیشتر به علم اندوزی توجه می گردد و پرورش اخلاق در افراد کمتر مورد توجه قرار می گیردکه این منجر به دور شدن از مسیر اصلی تعالی که همان رسیدن به کمال و قرب الهی است،می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، آیین اختتامیه دوره اختبار و تثبیت  طلاب جدید الورود در استان گیلان با حضور مدیرحوزه عمیه استان و سایر مسئولین حوزوی و طلاب  شرکت کننده در این دوره برگزار شد.

 حجت الاسلام لاکانی  دراین مراسم با تبریک  ایام باسعادت دهه کرامت و میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت گفت :اختبار وتثبیت دوره ای است که در آن طلاب آموزش می بینند و امتحان می شوند تا برای ورود به حوزه علمیه آماده گردند.

مدیر حوزه گیلان، تصریح کرد: ناب ترین وعزیزترین افراد در جامعه شما طلاب هستید برای اینکه به تمام جاذبه های که امروز در جامعه وجود دارد  و انسان را به سمت خود می کشاند پشت پا زده  و به سربازی و جود نازنین امام عصر (عج) و حوزه علمیه  که از پاکترین مکان ها در جامعه است ، وارد شدیده اید.

وی ادامه داد:حوزه علمیه تربیت کننده علمای بزرگی بوده است وآنها فقط در حوزه علمیه موثر نبودند بلکه در کل جامعه اسلام متاثربوده وجهان اسلام باتاسی از گفتمان این افراد؛بزرگانی چون امام راحل(ره)،مقام معظم رهبری ،شهید مطهری و....؛ راه و مسیر خود را پیموده و ادامه داده است.

استاد حوزه علمیه گیلان،با اشاره با اینکه علم نور است و خداوند متعال آن را به هرکس که شایستگی آن را داشته باشد، عطا می کند تصریح کرد:  تفاوت اساسی  حوزه علمیه با سایر نهاد های آموزشی در اخلاق محور بودن حوزه است که این نهاد آموزشی سعی در تربیت صحیح طلاب بر طبق دستورات الهی  دارد که منجر به تعالی در فرد و ایجادشایستگی جهت رضایت خداوند متعال  می گردد .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تعالی دو بال دارد که منجر به پرواز انسان می گردد و یکی علم ودیگری اخلاق است  که اگر هریک بدون اهتمام به دیگری استفاده گردد ابتر و ناقص می ماند، متاسفانه در حال حاضر در نهاد های آموزشی غیراز حوزه علمیه بیشتر به علم اندوزی توجه می گردد و پرورش اخلاق در افراد کمتر مورد توجه قرار می گیردکه این منجر به دور شدن از مسیر اصلی تعالی که همان رسیدن به کمال و قرب الهی است،می گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha