جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آسیب های عرصه مهدوی، تصریح کرد: علائم ظهور را نمی‌توان با اشخاص تطبیق داد چرا که عرصه مهدویت، جای دکان بازی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، امروز در جمع طلاب جدیدالورود شرکت کننده در دوره آموزشی اختبار و تثبیت، در مدرسه امام خمینی(ره) یزد، با اشاره به روایتی از امیر مومنان (ع)‌ «حفض الجناح زینه العلم؛ زینت دانش و علم ،‌ فروتنی و تواضع است (بحارالانوار ،‌ ج ۷۸ ، ص ۸۰) »، اظهار داشت:  تواضع و فروتنی شرط اول طلبگی است. علائم تواضع و فروتنی عبارت است از این که انسان در برابر مردم خوش رو و خوش برخورد باشد و در سلام کردن و رعایت ادب از دیگران سبقت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: تواضع بر دو قسم است، یکی تواضع در برابر خدا که شامل تواضع، در برابر حق و قانون خدا، در برابر پیامبران و امامان و اولیاء خدا می شود و دوم تواضع در معاشرت با مردم.

وی با بیان بیان این که تواضع در برابر خدا، عالی ترین و مهم ترین درجه تواضع است، چنان که ضد آن، تکبر در برابر خدا، بزرگ ترین گناه و سرکشی است، ابراز داشت: تواضع در برابرخدا، جزء ایمان عمیق، اعتقاد صحیح و معرفت و راهیابی به مقام قرب الهی است، نشانه آن هم تسلیم بودن در برابر فرمان های الهی  و کمال خشوع و خضوع در برابر عظمت خدای متعال می باشد، به گونه ای که انسان خود را همچون افتادن قطره ای در اقیانوس، فنای در ذات مطلق الهی بنگرد و خود را هیچ و صفر بداند و تنها در مسیر رضای الهی گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ادامه داد: هر جا فروتنی و تواضع حاضر شود، علم و دانش و حکمت نیز در آن جا می روید و این گونه است که عقل و علم در کنار هم قرار می گیرند. اصولا علم و دانش زمانی جلوه گری می کند که انسان فروتنی نماید و اگر تکبر و استکبار بورزد، علم و دانش زشت می شود و رنگ می بازد و ارزش و اعتبار خویش را از دست می دهد.

*طلاب دل امام زمان(عج) را شاد کنند

وی در ادمه در پاسخ به سئوال یکی از طلاب که پرسید چه کنیم تا امام زمان(عج) را ببینیم ؟، عنوان کرد: در مفاتیح راهکاری برای رویت امام(عج) پیش بینی شده، اما بهترین راه این است که طلاب با رعایت تقوا، تهذیب نفس و دوری از گناه، درس های خود را با جدیت دنبال کنند، چرا که اگر این امر صورت پذیرد، امام زمان(عج)از شما راضی می شوند.

 * نمی‌توان علائم ظهور را  به اشخاص تطبیق داد

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره علائم ظهور، خاطرنشان کرد: نمی‌توان علائم ظهور را به اشخاص تطبیق داد، چرا که عرصه مهدویت، جای دکان بازی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، ادعاهای رؤیت را از آسیب عصر غیبت عنوان کرد و ابراز داشت: ادعاهای رؤیت و تعیین زمان و وقت، عقاید مردم را سست و انسان را از تفکر در معارف اهل بیت(علیهم السلام) دور می‌کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha