دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 336573
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
قهرمانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی از ساخت مرکز تخصصی حوزه در سه رشته کلام ،عقاید و فرق در این استان خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به برنامه های آتی حوزه اظهارداشت: از جمله مهم ترین برنامه ای که در این استان برای سال تحصیلی جدید  در حال پیگیری هستیم بحث ساخت مرکز تخصصی است.

وی افزود: در این مرکز تخصصی سه رشته کلام، عقاید و فرق راه اندازی می‌شود و طلاب در سطوح عالی مشغول تحصیل خواهند شد.

به گفته مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، این مرکز هم اکنون در حال ساخت بوده و در صورت تکمیل شدن، تربیت طلاب در این رشته های تخصصی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر برنامه های این حوزه اشاره و ابرازداشت: از جمله دیگر مشکلاتی که ما در استان داشتیم بحث کمبود استاد سراها است که با تلاش هایی که صورت گرفت، خوشبختانه با ساخت تعدای استادسرا این معضل رفع و امکان جذب اساتید بیشتر ایجاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی، تصریح کرد: در ایام تابستان نیز حوزه این استان کاملا فعال بود و طلاب در درس و بحث ها شرکت داشتند بطوریکه در طول این ایام یکی از مهم ترین موضوعاتی که طلاب پیگیر بودند مباحث قرآنی بود که در تمام مدارس علمیه این مهم به اجرا در آمد.

وی در پایان گریزی هم به ثبت نام های سال جاری زد و با اعلام اینکه این میزان نسبت به سال قبل رشد بسیاری بالایی داشته است، خاطرنشان ساخت: از میان بیش از هزار نفر که متقاضی ورود به حوزه بودند بیش از 200 نفر به دوره اختبار راه یافتند که البته امیدواریم با ساخت مدارس جدید بتوانیم به تمام نیازهای استان پاسخ دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha