دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
3

حضرت آيت الله نوري همداني با تاكيد بر اين مطلب كه بانك ها بايد صد در صد اسلامي باشند اما امروز در هنگام قرض دادن بر دريافت منافع بالا اصرار دارند، اظهار داشتند: به هر حال ربا مخرب اقتصاد مملكت مي باشد و دريافت دير كرد حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، حضرت آيت الله نوري همداني در گردهمايي منطقه اي امامان جمعه 16 استان كشور در اردوگاه امام رضا (عليه السلام) مشهد با بيان اين كه معصومين (عليهم السلام) بر شناخت زمان بسيار تاكيد داشته اند، ابراز داشتند:  امروز باید همگان  مخصوصا طلاب بايد توجه داشته باشند كه در رسالت و وظيفه اشان چیست و در آن راستا گام بردارند.

*انقلاب اسلامی معادلات جهان را بر هم زده است

ايشان با اشاره به اين مطلب كه انقلاب اسلامي معادلات جهان را بر هم ريخته و اوضاع فرهنگي را تغيير داده است، گفتند: بنابراين بايد در مسير انقلاب گام درستي برداشت و اهداف، بركت‌ها و آسيب هاي آن را شناخت.

اين مرجع تقليد به سه ركن اصلي انقلاب اسلامي يعني اسلام ناب، مردمي بودن و ولايت فقيه اشاره و خاطر نشان كردند: دشمنان، اسلام قبل از انقلاب را به انزوا كشيده و آماج تهمت ها و شبهه هايي چون: طرفداري از ثروتمندان، جدايي دين از سياست، بدبيني زنان به اسلام، افيون ملت ها بودن و ... قرار داده بودند.

ايشان با تاكيد بر اينكه اسلام در همه ابعاد دستور دارد و بايد آن را تقويت كرد، گفتند: دومين ركن انقلاب، مردم هستند كه با بيداري و همراهي آنها اين امر محقق شد كه بايد نسبت به آنان مهربان بود و در راه حل مشكلاتشان گام برداشت و قدردان بود.

معظم له افزودند: برخورد درست اسلامي با مردم بسيار مهم است و اين امر نخستين گامي است كه بايد از سوي امامان جمعه برداشته شود.

*زائران رضوي نبايد در مضيقه اقتصادي باشند

آيت الله نوري همداني با اشاره به اين كه زائران حرم مطهر رضوي نبايد در مضيقه اقتصادي باشند در حالي كه قيمت و نرخ هتل ها از توان آنان خارج است، ابراز داشتند: مسئله اقتصادي بسيار مهم است. امروز شاهديم كه در كشورهاي غربي رياضت اقتصادي را براي مردم اجرا مي كنند در حالي كه سرمايه داران پولدارتر مي شوند.

ايشان در ادامه با تاكيد بر اين مطلب كه بانك ها بايد صد در صد اسلامي باشند اما امروز در هنگام قرض دادن بر دريافت منافع بالا اصرار دارند، اظهار داشتند: به هر حال ربا مخرب اقتصاد مملكت مي باشد و دريافت دير كرد حرام است.

معظم له افزودند: اگر بخواهيم براي اقتصاد گام برداريم بايد بانك ها را درست كنيم و بر قيمت هاي يكسان نظارت داشته باشيم.

*مطیع رهبر باشیم

آيت الله نوري همداني ركن سوم انقلاب را ولايت فقيه عنوان و خاطر نشان كردند: بايد رهبري و سرپرستي جامعه اسلامي بر عهده فقيه اسلام شناس مدير و مدبر شجاع که نایب امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) محسوب مي شود، باشد و امروز همه مردم حامي ولايت فقيه هستند.

ايشان در ادامه نماز جمعه را يكي از بركات انقلاب دانستند و ابراز داشتند: امام جمعه تبيين كننده اهداف انقلاب و حلال مشكلات مردم است و در مسير رفاه آنان گام بر مي دارد.

معظم له خود باوري را يكي از ثمرات انقلاب برشمرده و با بيان اين كه احياء فرهنگ جهاد و شهادت از ديگر نتايج آن مي باشد، گفتند: حماسه آفريني دوران دفاع مقدس امروز بايد در كشور ديده شود و امامان جمعه مي بايست مردم را نسبت به آن توجه دهند.

اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه امامان جمعه بايد با علم خود در زمينه ارشاد مردم تلاش كنند و با قلم، بيان و فرهنگ، پاسخ دشمت را بدهند، ابراز داشتند: انقلاب اسلامي خاري در چشم دشمن است و مقدمه اي براي ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد و به همين جهت بايد افتخار كرد كه سرباز حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستيم.

ايشان افزودند: بايد معنويت خود را مانند امام راحل (ره) كه با ايمان، اخلاص، نماز شب و توجه به خدا بود، بالا برد زيرا تا در اين سنگر قوي نباشيم، نمي توانيم كاري انجام دهيم و توصيه مي كنم كه كتاب هايي مانند صحيفه نور، وصيت نامه امام خميني(ره) مطالعه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha