شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
آیت الله رودباری

آیین افتتاح مدرسه علمیه جامع رشت با حضور آیت الله رودباری و مدیر حوزه علمیه استان گیلان و سایر مسئولین حوزه استان و اساتید و طلاب برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری حوزه از رشت، آیت الله رودباری تولیت مدرسه علمیه جامع رشت در این مراسم با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) به جایگاه علم و عالم در اسلام پرداخت.

وی در ادامه با تاکید براینکه میان رزق و علم فرقی اساسی وجود دارد، افزود: خداوند متعال وقتی کسی را خلق می کند رزق و برکت اورا نیز با او خلق می کند و واجب نیست که انسان برای بدست آوردن رزق غمناک بوده و تلاش طمع گونه نماید، نه اینکه دیگر هیچ تلاشی نکند بلکه باید برای بدست آوردن هرچیزی در این دنیا تلاش کرد.

به گفته وی، فراگیری علوم و اکتساب آن امری واجب است و باید در علم آموزی بسیار اهتمام ورزید ؛ طلاب جوان باید فرصت های جوانی و این اوقاتی که در دست دارند و اساتید حوزه علمیه را مغتنم بشمارند چراکه اینها نعمات بزرگ الهی هستند .

این استاد حوزه با تاکید براینکه حوزه علمیه جایگاهی برای نیل به مقام رفیع معنوی است با اشاره آیه «إِنَّمَا یخْشَی ا...  مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ»وعلت علم آموزی و اهمیت آن ابراز داشت : از میان بندگان خدا، فقط دانشمندان، خدا ترس هستند  و شناخت از خداوند است که باعث تعالی انسان می گردد و برای نیل به آن مقام  نیاز به گذراندن  یک سری مقدمات  فقهی ،اصولی می باشد

آیت الله رودباری در ادامه اذعان داشت: هدف اصلی خداوند از خلقت انسان  عبودیت بوده است  و هر قدر آدمی در محضر پروردگار بیشتر خاضع باشد مقام  و علم او  افزایش پیدا می کند، اگر برای عالمی ،علم او خشیت و عبودیت حاصل نکند  به قول امام (راحل) بر او حجاب حدوث گشته و آن علم به درد او نمی خورد، طلاب باید بسیار در علم اندوزی اهتمام داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha