جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله اردبیلی

حوزه/ حضرت آیت‎الله موسوی اردبیلی با تاکید بر انجام فعالیت های علمی قوی در کشورگفتند: جمهوری اسلامی ایران باید در همه حوزه‎ها جزو قوی‎ترین کشورهای جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با مدیران جهاددانشگاهی کشور اظهارداشتند: خوشبختانه فعالیت های جهاد دانشگاهی فعالیت گسترده ای را در کشور انجام داده که قابل تقدیر است.

ایشان  افزودند: این فعالیت ها بسیار خوب بوده است، زیرا کشور را در زمینه علمی مستقل می کند جمهوری اسلامی ایران باید در همه حوزهها جزو قویترین کشورهای جهان باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خودکفایی کشور در زمینه های مختلف یادآورشدند: یکی از مهمترین رسالتهای نهادهای علمی کشور باید توسعه در زمینههای مختلف باشد؛ به ویژه در عرصه پزشکی باید این پیشرفت حس شود؛ تا بیماران ما دیگر برای بیماری  خویش به خارج از کشور اعزام نشوند.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بیان کردند: یکی از بهترین کارهایی که باید انجام دهیم در این حوزه است، البته شاید به زمینه فعالیت شما مرتبط نباشد؛ ولی شما می توانید زمینه های این مساله را ایجاد کنید.

حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار  گفت:  پژوهشهای این مرکز به شکل مستمر و کاربردی انجام میشود؛ در حوزه علوم انسانی یک پژوهشگاه و سه پژوهشکده در این مرکز فعال میشوند.

وی افزود: در این سه پژوهشکده نزدیک به سی گروه پژوهشی فعالیت می‏کنند که هرکدام از آنها اقدام به انجام پروژههای مرتبط و با ارتباط با کلان پروژهها را دنبال میکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha