جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردبیلی

حوزه/بدون شک نسل جوان به مسائل و مباحث علمی اقبال زیادی نشان می‌دهند، از این رو باید ضمن تبیین ارتباط مستقیم مذهب با مسائل علمی جوانان را به مسائل دینی و مذهبی نیز علاقه‌مند کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی امروز در دیدار با معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در قم با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام(ص)، گفتند: هر چند آنها به دنبال توجیه این اقدامات موهن هستند ولی قطعا چنین اقدامی هرگز نمی‌تواند مصداق بارز آزادی بیان تلقی شود.

ایشان با بیان اینکه امروز جذابیت مذهب برای جوانان نسبت به گذشته کم شده است، افزودند: بدون شک ارائه تصویری خشک و انتزاعی از مذهب مهم‌ترین علت عدم گرایش جوانان به مذهب است،لذا باید مذهب را در نزد جوانان جذاب نشان داد زیرا برخی تلاش می‌کنند مذهبی بودن را تنها در ظاهر مذهبی داشتن بیان  کنند، ولی لزوما این امر از علایم مذهبی بودن یک فرد نیست.

این مرجع تقلید آمیختگی مذهب با علم را ضروری عنوان کرده و خاطر نشان ساختند: بدون شک نسل جوان به مسائل و مباحث علمی اقبال زیادی نشان می‌دهند، از این رو باید ضمن تبیین ارتباط مستقیم مذهب با مسائل علمی جوانان را به مسائل دینی و مذهبی نیز علاقه‌مند کرد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در پایان  بیان مسائل مذهبی به شیوهای جذاب و مخاطب پسند را اقدامی ارزشمند، مبتکرانه و بزرگ توصیف نموده و گفتند: برنامه‌ریزی همه فعالیت‌ها حول محور مذهب و همچنین تربیت نسلی متدین و پایبند به ارزش‌های دینی باید در دستور کار متصدیان امر تعلیم و تربیت کشور باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha