شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
5

عضو شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که سند چشم انداز، نباید به گونه‌ای تدوین شود که نتوان پس از پایان یافتن زمان آن چشم انداز دیگر را تدوین کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین  علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در جلسه شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران که به منظور بررسی سند چشم انداز این مکان مقدس برگزار شد،‌ گفت: سند چشم انداز را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد.

وی افزود: در هر سند چشم اندازی برای رسیدن به اهداف باید زمانی را مشخص کرد؛ همچنین یک سند چشم انداز را باید به گونه‌ای تدوین کرد که بتوان سند چشم انداز بعدی را نیز تدوین کرد، سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران نیز باید براساس این اصل تدوین شود.

عضو شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که سند چشم انداز، نباید به گونه‌ای تدوین شود که نتوان پس از پایان یافتن زمان آن چشم انداز دیگر را تدوین کرد، بیان داشت: در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران باید ضمن توجه به معنویت زائران، موارد مختلفی همانند تأمین خدمات رفاهی آنها نیز مورد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به طور کلی در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران باید همه ابعاد را در نظر گرفته و هدفی را که ترسیم می‌کنیم، تمام آنها را تحت پوشش قرار دهد؛ برای نمونه تمام زائران از این مکان مقدس یک تعریف مشخصی در ذهن خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان این‌که در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران باید اثرات این مکان مقدس، توانایی خادمان و ظرفیت‌های فیزیکی و معنوی جمکران مشخص شود، عنوان کرد: سند چشم انداز مسجد به گونه‌ای تدوین نشود که برخی مسائل بیرون از آن ترسیم شده باشد، بلکه باید یک عبارت مرکزی مهم وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تدوین سند چشم انداز 1404 کشور این عبارت مرکزی را به خوبی پیدا کرده و بیان کردند که ما در منطقه باید پیشتاز باشیم؛ در تدوین سند چشم انداز مسجد جمکران نیز باید تمام اهداف و ظرفیت‌های موجود بیان شده و از آنها برای رشد و تعالی بهره برد.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان تفاوت آرمان و چشم انداز خاطرنشان کرد: در آرمان راهی مشخص شده و هدفی را بیان می‌کنند ولی در آن امکان ارزیابی وجود ندارد،‌ یعنی مشخص می‌شود که باید با همت به سمت پیشرفت حرکت کرد، ولی مشخص نمی‌شود که در فلان زمان به چه میزان پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: در سند چشم انداز زمان مشخص بوده، از این‌رو امکان ارزیابی وجود دارد، یعنی مشخص می‌شود که در دوره یک ساله باید به چه میزان کارها صورت گیرد که بتوان گفت بر اساس سند حرکت می‌شود یا خیر.

عضو شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که در سند چشم انداز باید به صورت عملیاتی وارد شد،گفت: سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران را باید پس از تهیه بیانیه مأموریت تدوین کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در بیان آرمان اطلاعات وضعیت کنونی بیان می‌شود، ولی در چشم انداز واسطه اجرایی، عملیاتی، مدیریتی و آماری مورد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha