یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: امروز با توجه به بحث وحدت میان شیعه و سنّی و هجمه دشمنان، باید فراتر از وحدت گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در تجدید میثاق و گردهمایی بزرگ دانشجویان و طلاب سراسرکشور در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امروز باطل چهره واقعی خود را نشان داده و بنده اسلام را زخم دار کرده پس بیایید در برابر یکپارچگی دشمنان در برابر اسلام و امت اسلام همدل باشیم و از این همه انشقاق جلوگیری کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما به عنوان شیعیان باید پیروان واقعی ائمه اطهار(ع) که چراغ هدایت ما بودند عمل کنیم بطوریکه امام صادق(ع) فرمودند؛ شیعه ما باید در هر زمان از هر امر ناشایست که به ما نسبت می دهند دفاع کند و واقعیت را بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تصریح کرد: برادر و برابر میان امت اسلام و یکپارچی در برابر ظلم و ستم مهمترین ویژگی شیعیان است، چرا ما نباید  نسبت به برادران اهل سنّـت، وقتی دشمن با همه توان به منظور از بین بردن اسلام گروه های جنایت کار تکفیری را راه می اندازند آغوش را باز کنیم و با محبت نشآت گرفته از اهل بیت(ع) آنها  در آغوش نگیریم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: موضع گیری همیشگی مراجع معظم ما به ویژه مراجع بزرگوار عراق نسبت به برادران اهل سنتّ آنقدر بجا و تاثیر گذار بود که گفتند؛ برادران اهل سنتّ جان و عزیز ما هستند و تاثیرات آن را در نبرد با گروه های تکفیری در عراق و سوریه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: زمانی ما می توانیم منتظر واقعی و در زیر لوای حضرت مهدی بیعت و از ولایت تبعیت کنیم که آداب، اخلاق، مرام مهدوی را که برگرفته از پدران بزرگوار حضرت است را بدانیم و از اتحاد مومنین بگذریم و به اتحاد مسلمین برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: ما بجز هفته وحدت نقاط مشترک متعددی با برادران اهل سنت خود داریم چه بسا روز غدیر را ایشان روز محبت امام علی(ع) می دانند و روز عاشورا را روزی می دانند که پسر رسول خدا (ص) مقابل دشمن مشترک اهل سنت و شیعه ایستادگی کرد و مظلومانه به شهادت رسید، ما این روزها را می توانیم با یکدیگر مراسم بگیریم و یک دیگر را تکریم کنیم.

انتهای پیام 313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha