یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 339816
۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
یادواره شهدا

حوزه/ دومین یادواره شهدای دهستان نیزار قم با حضور مسئولان استانی و خانواده های شهدا در امامزاده عبد الله علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رئیس بنیاد شهید قم در  حاشیه این مراسم گفت: شهدا ایستادن در برابر ظلم را از قیام عاشورای امام حسین علیه السلام آموختند و این آموزه را به منصه ظهور رساندند؛ راهکاری که امروز در برابر زیاده خواهی های دشمن پاسخی محکم است.

سردار هاشمی افزود: نخستین دست آورد برگزاری یاداوره شهدا، پیوند خوردن با خداوند و امام زمان(عج) می باشد.

وی با بیان این که شهدا به ما آموختند که انسان باید در حفظ دین خدا و در مسیر ولایت باید از جان گذشت، تصریح کرد: درسی که از ایثار شهدا برای ما وجود دارد، تبعیت محض از مقام ولایت و تلاش برای حفظ ارزش های مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

دبیر یادواره شهدای دهستان نیزار قم نیز گفت: نخستین هدف شهدا حفظ دین و حمایت از ولایت بود، همان چیزی که اصحاب امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا آن را به نحو احسن انجام داده و الگویی در اختیار شیعیان قرار دادند.

وی افزود: شهدا دردفاع مقدس در مسیری حرکت کردند که امام حسین  علیه  السلام آن را ترسیم کردند؛ امروز نیز ما وظیفه داریم در این مسیر راه شهدا را ادامه دهیم.

در این مراسم حجت الاسلام احمد پناهیان به ایراد سخن پرداخت. مداحی و خاطره گویی حاج علی مالکی نژاد، پخش کلیپ و اجرای سرود توسط گروه فدائیان قائم(عج) از دیگر برنامه ها بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha