سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ نخست وزیر اسرائیل اخیرا پیش بینی کرده در چهار سال آینده سخت ترین دوران برای رژیم اسرائیل رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا پناهیان در دومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی مهدویت با موضوع «انقلاب اسلامی و ظهور» که در این مکان مقدس برگزار شد، گفت: امید بر سه پایه علاقه، علم و عقیده شکل می گیرد.

وی  امید بر اساس علاقه را زودگذر، افق امید بر اساس علم به جهت محدودیت عقل بشر را کوتاه و امید بر اساس عقیده به جهت بهره مندی از آیات و روایات را محکم و واقعی توصیف کرد و اظهار داشت: امید بر اساس ایمان و عقیده مغایر با امید بر اساس علم نیست بلکه مکمل هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  پناهیان افزود: ایمان و عقیده، امید بر اساس علم را تقویت می کند لذا حضرت  امام خمینی(ره) سرشار از امید بر اساس توکل به خدا بودند.

این کارشناس مذهبی درون مایه انتظار را امید برشمرد و عنوان کرد: یکی از شیوه های تربیتی اهل بیت(علیهم السلام) ایجاد امید در شیعیان و توصیه به صبر بوده است که هر چند ممکن است، کار سختی باشد ولی بی شک آسیب های ناشی از نا امیدی بسیار بیشتر از امید طولانی مدت است.

حجت الاسلام و المسلمین  علیرضا پناهیان با اشاره به فرازی از دعای عهد تصریح کرد: کافران فرج امام زمان(ارواحنا فداه) را بعید و دور می بینند، اما ما چون ایشان را دوست و به روایات ایمان داریم و بر اساس عقلمان درستی و تحقق روایات را محاسبه می کنیم امید داریم که ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نزدیک است که در واقع امید ما براساس عقیده و باور به نصرت الهی است.

وی همدلی ایجاد شده در بین مؤمنین را در طول تاریخ بی نظیر دانست و گفت: همدلی که در بین جوامع مؤمنین ایجاد شده مانند ایام اربعین در کربلا و اجتماع هفتگی منتظران و مشتاقان امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران ما را به نزدیکی ایام فرج امیدوارتر می کند.

این پژوهشگر دینی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی(قدس سره) می فرمایند: «مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌دهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.»

نصرت الهی در پیروزی های انقلاب اسلامی

وی افزود: نصرت الهی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نبردهای سه دهه اخیر منطقه به وضوح دیده شده است و نیروهای مؤمنین با توکل و اعتقاد به خدا توانستند در برابر کفار و مستکبرین مقاومت کنند و آنها را به زانو درآورند، بر همین اساس نخست وزیر اسرائیل اخیرا پیش بینی کرده در چهار سال آینده سخت ترین دوران برای رژیم اسرائیل رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با ذکر برخی مصادیق روایی در مورد اتفاقات آخرالزمان اظهار داشت: خروج سفیانی یکی از علائم آخرالزمان ذکر شده، شاید ما پیش از این هیچ محاسبه علمی در باره ماهیت سفیانی نمی توانستیم داشته باشیم و تنها از سر عقیده این روایات را پذیرفته بودیم؛ اما امروز با اعلام رسمی پیروی جریانات تروریستی از ابوسفیان، تحقق این روایات را با عقل و چشم شاهدیم، بنابراین محاسبات علمی و عقلی امید ما را به تحقق وعده الهی افزایش داده است.

انتهای پیام    313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha