سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پناهیان

آیت الله مهدوی کنی لحظه ای دچار انحراف و کج روی نشد وهمان قدر که در انقلابی بودن بی ادعا بود، در فقاهت نیز بی ادعا بود و اگر بخواهیم برای انقلاب اسلامی دو یا 3 علمدار حقیقی تصور کنیم به یقین یکی از آنها ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شب گذشته در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله مهدوی کنی، در مهدیه  اصفهان که به همت مجموعه فرهنگی بینش مطهر برگزار شده بود، اظهار کرد: در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله مهدوی کنی حرف های ناب و قابل بیانی وجود دارد.

وی با بیان این که اگر ما بخواهیم برای انقلاب اسلامی دو یا 3 علمدار حقیقی تصور کنیم به یقین یکی از آنها آیت الله مهدوی کنی است، افزود: اگر شخصیت ایشان مورد مطالعه دقیق قرار گیرد، چراغ راه مسئولان و روحانیون در دفاع از انقلاب می شود.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این که ایشان در دفاع از انقلاب کم نظیر است، تصریح کرد: برخی در جریان انقلاب بیشتر به درد همراهی با شور انقلاب می خوردند و پس از آن، از انقلاب کناره گیری کردند، اما این بزرگوار ماند و تا آخر راه خود را ادامه داد.

وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در این مسیر لحظه ای دچار انحراف و کج روی نشد و بر مسیر امام و رهبری خود استوار ماند، بیان کرد: ایشان به عنوان عالمی مردم دار و ولایی، با تشکیل کمیته انقلاب، به کمک مردم و روحانیت، امنیت این مرز و بوم را تأمین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که آیت الله مهدوی کنی با تدبیر خود توانست پس از انقلاب ثبات در کشور ایجاد کند، گفت: در زمانی که دولت در دست مخالفان انقلاب مثل بنی صدر و بازرگان بود، کمیته انقلاب با مدیریت ایشان موفق عمل می کرد. ایشان همچنین در آن دوران حساس، وزارت کشور را در دست گرفت و انتخابات حساس مجلس را برگزار کرد.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: ایشان همان قدر که در انقلابی بودن بی ادعا بود، در فقاهت نیز بی ادعا بود. درایت علمی ایشان به حدی بود که کار علمی بی نظیری در این کشور انجام دادند و آن هم تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تدریس فقه و اصول در کنار کتب دانشگاهی بود.

وی با بیان اینکه ایشان نه مقهور سر و صدای دانشگاه و نه محدود به سر و صداهای حوزه بود، ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی هیچ گاه در برابر دانشگاهیان مقهور نشد و باید گفت که شخصیت علمی و مدیریت انقلابی این عالم فقید به یقین کم نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر این که راه و مشی آیت الله مهدوی کنی باید امتداد یابد، اما نخست نیازمند شناخت و نوع سیاست ورزی ایشان داریم، بیان کرد: سیاست ورزی ایشان باید در آینده مورد بحث و پژوهش جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که ایشان مصداق "فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ" بود و علی رغم این که مسئولیت های مهمی داشت اما هیچگاه از موقعیت خود سو استفاده نکرد، بلکه همواره راه تقوا را در پیش گرفت، تاکید کرد: نکند از قدرتی که انقلاب در اختیار ما گذاشته، سوء استفاده کنیم.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی از ستون های اصلی انقلاب بودند و در آینده جامعه به این حقیقت می رسد، بیان کرد: ایشان حتی در توقیف اموال کسانی که به آنها طاغوتی می گفتند، دقت داشت و مراقب بود که از خط عدالت و اسلام جدا نشود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که ایشان استقلال روحی و انعطاف داشت و در مقابل انحراف دین و مقابله با ولایت می ایستاد، افزود: مرحوم آیت الله مهدوی کنی حتی نمی گذاشت حق یک فرد طاغوتی هم پایمال شود، به همین دلیل، بسیاری به ایشان تهمت های ناروا زدند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha