سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلا پناهیان

حوزه/ مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: نفاق امروز حاکم در جهان حاصل فریب در معانی و ادبیات دروغینی است که سران استکبار و استبداد در جهان سر می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان  امروز طی سخنانی در یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مباحثی از جمله " حقوق بشر"، " دموکراسی"، " مبارزه با ترورریسم"، " آزادی" اظهارداشت: این کلمات ابزار دست دشمنان و سلطه گران هستند که معنا و مفهوم آن را خود تغییر و همانطور که می خواهند تعبیر کرده اند.

وی افزود: حقوق بشر، آزادی و ... چیز بدی نیست، ولی آنچه امروز دامن گیر امت اسلام و همه مظلومان عالم شده تعبیر و تفسیر یکطرفه استکبار از این کلمات است که گاهی به منظور مبارزه با تروریسم ، حقوق بشر و آزادی مردمان کشوری را به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین  پناهیان که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سخن می گفت، تصریح کرد: امروز امت اسلام و همه مظلومان جهان باید با وحدت و همدلی این ادبیات را از دست استکبار بگیرند و به صورت آنچه واقع است تعبیر و تفسیر کنند و بکار ببندند.

وی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را برجسته ترین مصادیق و خالقین ادبیات نو و خلاق معرفی کرد و ادامه داد: تعبیر و بکارگیری کلمات ویژه و منحصر به فرد از ابتکارات امام راحل (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است که به شیوه ای نوین معنا و مفاهیم انقلابی را برای امت اسلامی تفسیر و تببین کردند.

وی افزود: زمزم نور، اسلام آمریکایی، عوام و خواص، عبرت های عاشورا، شبیخون فرهنگی و... از جمله این ادبیات هستند.

اسلام در اوج عزت، اقتدار و کمال است

حجت الاسلام  والمسلمین پناهیان با اشاره به ادبیات کهن ایران اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه از گذشتگان به نسل امروز ما به ارث رسیده است نوعی ادبیات مظلومانه است، ولی بیاییم این ادبیات را تغییر دهیم؛ چرا که امروز اسلام در اوج عزت، اقتدار و کمال است و نباید همچو پیروان یک دین اقلیتی سخن گفت.

این محقق وپژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: با در اختیار گرفتن ادبیات و ارائه یک ادبیات نوین در سطح جامعه بر عزت و شرف جامعه اسلامی خود ارزش و اعتبار گذاشته و چشم جهانیان را به سوی واقعیت های موجود باز می کنیم.

وی تصریح کرد: حرف امروز ما حرف تازه ای برای پیروان همه ادیان و اهل کتاب است و نباید خودمان را  محصور کنیم در برخی از اصطلاحات، باید تلاش کنیم در نحوه استفاده از ادبیات و محاوره افکار عمومی را به سوی حقیقت سوق دهیم

انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha