سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
احمد پناهیان

حوزه / امروزه علاوه بر دشمنان اسلام و تشیع، عده ای حتی در درون کشور، نسبت به جایگاه شهدا و اهمیت خون شهیدان اظهار نظرهای اشتباهی می کنند که برگزاری چنین آیین هایی، پاسخی به این افراد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد پناهیان در دومین یادواره شهدای نیزار قم که عصر امروز در امام زاده عبد الله علیه السلام برگزار شد، با بیان این که خداوند در قرآن کریم پاداش شهیدان را «فوز العظیم» معرفی کرده است، گفت: بسیاری شهادت را نوعی مرگ با سعادت تعریف می کنند، در حالی که خداوند در قرآن کریم تأکید دارد شهدا زنده هستند.

وی با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس ندای امام خمینی(ره) را لبیک گفته و در جبهه ها حضور یافتند، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) فرمان حضوردر جبهه ها را صادر کردند، پیر و جوان، جان خود را در دست گرفته و در راه حفظ دین خدا جهاد کردند.

این سخنران خاطرنشان کرد: حضور مردم در جبهه ها، برای خاک و میهن نبود، بلکه در مسیر حفظ دین خدا و قرار گرفتن در برابر کسانی بود که برای نابودی اسلام ناب، برخاسته بودند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: این که خداوند پاداش فوز عظیم را به شهدا وعده می دهد، برای این است که مجاهدان فی سبیل الله در برابر ناحق ایستاده اند و جانشان را فدا نمودند.

وی برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را اقدامی ارزشمند و ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه علاوه بر دشمنان اسلام و تشیع، عده ای حتی در درون کشور، نسبت به جایگاه شهدا و اهمیت خون شهیدان اظهار نظرهای اشتباهی می کنند که برگزاری چنین آیین هایی، پاسخی به این افراد است.

این سخنران در پایان افزود: خداوند به ملت ایران لطف نمود که ما را در مسیر ولایت قرار دارد تا دستورات الهی در جامعه ترویج شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha