دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که فقاهت لازمه کار طلبه است گفت: طلاب باید با تمام وجود به انواع علوم و متخصص شدن در رشته ای خاص مجهز شوندو ادامه دهنده مکتب امام صادق(ع) باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، در گردهمایی طلاب و فضلای بوشهری حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که بهترین خیر در این است که انسان در جهت کسب علم تلاش کند اظهارداشت: حوزه های علمیه وارث مکتب حضرت امام صادق (ع) می باشند که توانست با تربیت چهار هزار شاگرد مکتب اسلام را بیمه کند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام صادق (ع) با تربیت این دانشمندان که هرکدام در علوم خاصی تبحر داشتند و متخصص در آن رشته بوده اند، توانستند رشته بسیاری از ناهنجاری ها و فتنه ها که برای تخریب اسلام به پا شده بودند ،نقش بر آب کند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت بر طلاب لازم است با تمام وجود با مجهز شدن به انواع علوم و متخصص شدن در رشته ای خاص ادامه دهنده مکتب امام صادق(ع) باشیم و به خوبی میراث داری کنیم .

وی نقش علمای دین را پاسداری از مکتب جعفری (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: علمای گذشته به واقع میراث دار خوبی بودند و با وجود انواع مشکلات، لحظه ای ازتلاش علمی، ممارست در درس و پژوهش برنمی داشتند و همه همت خود را برای اعتلاء، عزت و سربلندی اسلام هزینه کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: طلاب باید با اخلاق ورفتار خود موجب جذب جوانان شوند، ولی متاسفانه بعضی ها برخوردها به اهداف طلبگی ضربه می زند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد دوری از معنویت، قناعت نداشتن، عدم اخلاق حسنه در خانواد ه و... از آسیب های طلبگی برشمرد و رعایت این موارد را برای طلاب یک ضرورت دانست .

وی افزود: طلبگی شغل نیست، بلکه یک فرصت برای تبلیغ آموزه های دین است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب، ساده زیستی، پایبندی به اخلاق، رعایت شئونات طلبگی زهد و تقوا را یک ضرورت در زندگی برای طلاب دانست و اظهار داشت : فقاهت لازمه کار طلبه است و این امر موجب می شود که جایگاه او در جامعه محکم و استوار باشد و از این طریق هم مایه عزت اسلام وحوزه می شود و هم زندگی راحتی خواهد داشت .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha