یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 337880
۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
4

حوزه/ استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که شهید لک زایی اسوه وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بود، تصریح کرد: سردار شهید همواره از پتانسیل اهل سنت در امور اجرایی استفاده می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر نجمه کیخا، امروز در دومین همایش «حبیب دل ها» با اشاره به اینکه جامعه ای متمدن است که از سطح نیازهای فردی فراتر برود و دغدغه نیازهای اولیه زندگی را نداشته باشد، اظهار داشت: جامعه متمدن نیازهای مادی و فرهنگی و اجتماعی جوامع دیگر را نیز تامین می کند.

وی با اشاره به این که در جوامع متمدن عدالت اجتماعی رعایت می شود، تصریح کرد: از نظر اسلام جامعه ای وقتی به بالاترین سطح خود می رسد که متمدن باشد و علاوه بر مسائل رفاهی؛ مطالب های عرفانی، عدالتی و اخلاقی داشته باشد و افراد بیشتر به جای آسایش نیازمند آرامش باشند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دغدغه های سردار شهید لک زایی از سطح مادی فراتر رفته بود و دغدغه شخصی نداشت، تصریح کرد: صله رحم و ارتباط با خانواده یکی از نکات برجسته شهید لک زایی بود.

*احترام به خانواده های معظم شهدا

کیخا با اشاره به این که شهید لک زایی در ساماندهی و بخش اجرایی گلزار شهیدان حضرت رسول اکرم(ص) نقش بسیار مهمی ایفا می کرد، ابراز داشت: این سردار شهید به عنوان رئیس موسسه خیریه امدادگران عاشورا، اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات خانواده های شهدا داشت.

وی با بیان این که شهید لک زایی اسوه وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بود، تصریح کرد: سردار شهید همواره از پتانسیل اهل سنت در امور اجرایی استفاده می کرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که شهید لک زایی مرز سیستان و بلوچستان را فرصت خوب فرهنگی و اقتصادی می دانست، گفت: این سردار شهید تاکید داشت که مرز سیستان و پلوچستان می تواند به منطقه آزاد اقتصادی و بازارچه های مرزی تبدیل شود.   

کیخا با بیان اینکه شهید لک زایی در جلسات امر به معروف به دنبال انسجام اجتماعی و محبت دینی بود، ابراز داشت: با شهادت این سردار سپاه، بلوچستان به نوعی، یتیم شد.   

وی در پایان با بیان این که سردار لک زایی همیشه تاکید داشت که خود را وقف دین و نظام کرده است، تصریح کرد: این سردار شهید به عنوان رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در سیستان و بلوچستان در زمینه مهدویت گام های بسیاری برداشت و خود نیز در این زمینه صاحب قلم بود و موجب انسجام در شیعه و سنی شد و مهدویت را سکویی برای وحدت می دانست.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha