جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی منش الوار

امام جمعه الوار گرمسیری خوزستان گفت: با بررسی واقعه جریانات و مسایل رخ داده در غدیر خم، هر انسان روشنفکری می تواند به حقانیت ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) پی برد.

حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش، امام جمعه شهرستان الوارگرمسیری خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با بیان این که عید غدیر افضل اعیاد امت پیامبر(ص) است، گفت: به یقین که عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان بوده و طلاب و روحانیان حوزه های علمیه به خوبی می توانند در ترویج و تثبیت ولایت اهل بیت(ع) نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های با شکوه گرامیداشت روز غدیر در سطح استان، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال گذشته با اهتمام ویژه حوزه های علمیه و مساجد سطح استان این عید با شور و شعف وصف‌ناپذیری از سوی مردم برگزار شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی الوار گرمسیری، با تأکید بر این که واقعه غدیر باید به عنوان نمادی برای وحدت و ولایت پذیری مسلمانان سراسر جهان باشد، تصریح کرد: با بررسی واقعه جریانات و مسایل رخ داده در غدیر خم، هر انسان روشنفکری می تواند به حقانیت ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) پی برد.

حجت الاسلام حسینی منش، با اشاره به اقدام های گروه های منافق و مزدور وهابی در سطح استان، بیان داشت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال و عنایات آقا امیرالمؤمنین هر سال با برپایی اعیاد قربان تا غدیر، توطئه های دشمنان در راستای جهت تضعیف نقش ولایت در جامعه اسلامی، نقش بر آب شده است.

امام جمعه الوارگرمسیری خوزستان، در ادامه با تأکید بر این که دشمنان در تلاش برای جدا کردن خط فکری جوانان از حوزه های علمیه و مساجد هستند، گفت: هر اندازه که مسؤولان برگزاری جشن های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را با شور و نشاط بیشتری برگزار کنند، جوانان و نوجوانان بیشتری به آرمان های معصومین(ع) روی می آورند و به مراتب سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

وی در پایان بر ضرورت اجرای برنامه های غدیر در مناطق محروم و حاشیه ای استان خوزستان تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است که در این مناطق حضور جدی داشته و برنامه های کیفی بهتری را با کمک طلاب و روحانیان و همچنین جوانان بسیجی مناطق مذکور برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha