جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام شکوری

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: انتظار فرج، رسیدگی و حل مشکلات مردم نیازمند، پایداری و استمرار بر ولایت اهل بیت(ع) از مهترین رسالت های شیعه در عصر غیبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد که به مناسبت نیمه شعبان تشکیل شده بود، اظهار داشت: نیمه شعبان عید کل بشریت است چراکه امام عصر(عج) ذخیره خداوند متعال برای نجات همه بشریت و انسان های آزاده از دست ظالمان و ستمگران جهان است.

وی در ادامه وظایف شیعه در عصر غیبت را با بهره گیری از روایات مورد بررسی قرار داد و افزود: اعتقاد و پیروی از نائبان امام عصر(عج) از جمله وظایف شیعه در عصر غیبت است،از آنجایی که امام زمان(عج) دراین باره می فرماید:« آنان حجت من بر شما و من نیز حجت خدا هستم»..

وی تصریح کرد: انتظار فرج، تحمل فقر و پایداری در مقابله با دشمنان، رسیدگی و حل مشکلات مردم نیازمند و پایداری و استمرار بر ولایت اهل بیت(ع) از اهم رسالت های شیعه در عصر غیبت است، در روایات متعددی بر کمک و یاری رساندن مسلمانان و شیعیان به یکدیگر و حل کردن مشکلات یکدیگر و برطرف ساختن مشکلات نیازمندان بسیار سفارش شده است که امام باقر(ع) می فرماید:«باید قوی شما بر ضعیف و ثروتمند شما بر فقیر کمک کنند».

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش که با حضور معاون مشاور وزیر آموزش و پرورش شامگاه 11 اردیبهشت ماه جاری تشکیل شده بود، اظهار داشت: همه میدانیم که نظام جمهوری اسلامی سالیان متمادی از نعمت تربیت یافتگان شهید دکتر بهشتی چه در حوزه و چه در دانشگاه متنعم بود.

وی افزود: در دوران ستمشاهی طرح تربیت نیرو را با توجه به شرایط آن زمان طراحی کرده بودند ولی اکنون با پیروزی انقلاب اسلامی در عین حال که جلسات متعددی از مسئولان در سطوح مختلف برگزار می شود لکن نمی توانیم در تربیت نیروهای مورد نظر موفق باشیم به نظر می رسد که یکی از علل این موضوع نداشتن برنامه منسجم است که در شهید بهشتی وجود داشت.

 امام جمعه خوی بیان داشت: مدارس امین طرحی بسیار موثر و مفید برای دانش آموزان است لکن در اجرایی ساختن آن با مشکلات متعدد مواجه هستیم.

وی در ادامه به ظرفیت های فرهنگی و حوزوی خوی اشاره کرد و افزود: هم اکنون 4 مدرسه علمیه برادران و خواهران با 500 نفر طلبه در این شهرستان دایر است که بخش مهمی از مراکز علمی، فرهنگی، اداری و آموزش و پرورش با بهره گیری از طلاب و اساتید این مدارس علمیه در حال فعالیت های علمی و دینی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha