یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه / معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: تزکیه و تهذیب به فعالیت حوزه های علمیه و طلاب معنا می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، در حاشیه چهارمین نشست هم اندیشی معاونان تهذیب استان های غرب کشور در خرم آباد، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به تهذیب و اخلاق در مدارس علمیه، گفت: فعالیت های پژوهشی و علمی بدون تهذیب به جایی نمی رسد و ناقص است و این موضوع اهمیت این مسئله را در حوزه های علمیه بیش از پیش آشکار می سازد.

وی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که " اگر تهذیب نباشد علم به درد نمی خورد" افزود: توفیق تمام کارکردهای حوزه های علمیه، در سایه تهذیب صورت می گیرد.

معان تهذیب حوزه های علمیه، با اشاره به برنامه های این معاونت خاطرنشان کرد: شورای راهبردی تربیت اخلاقی در ستاد معاونت تهذیب حوزه در راستای ارتقا سطح تهذیبی حوزه های علمیه و کیفیت برنامه های مدارس، فعالیت مداوم و مستمر دارد و سعی می کند برنامه های کمی و کیفی را برای پیشبرد تهذیب در مدارس علمیه اجرا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، در خصوص خروجی نشست های و برنامه های ویژه معاونان تهذیب، گفت: در این کارگاه ها معاونان تهذیب استان ها، با تعامل و آشنایی با یکدیگر و همچنین تبادل نظر و کسب علم و دانش و مهارت افزایی، در راستای ارتقاء کمی و کیفی علم تهذیب گام برمی دارند.

وی با اشاره به این که برنامه های آموزشی این کارگاه ها بر اساس نیاز  مدارس علمیه استان ها طراحی شده است، افزود: کسب توانمندی و دانش و مهارت معاونان تهذیب مدارس با شرکت در این کارگاه ها، موجب می شود فعالیت های تهذیبی با قوت بیشتری در میان طلاب صورت گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha