پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه / کارشناس مسائل فقهی گفت: مردم در برخورد با طلاب اولین چیزی که به ذهنشان می رسد پرسش از وی در خصوص مباحث مرتبط با احکام و شبهات اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده پیش از ظهر امروز در جمع مبلغان اعزامی به فصل تبلیغی ماه محرم در مدرسه فیضیه گفت: بیان احکام از مهمترین مباحثی است که بایددر تبلیغ انجام شود.

وی افزود: کسی منکر بیان مباحث اجتماعی و عزاداری و سیاسی در ایام تبلیغی نیست، بلکه این مباحث از مهمترین مباحث تبلیغی است ولی بیان احکام جز جدایی ناپذیر از تبلیغ است.

این کارشناس مباحث فقهی بیان کرد: مردم در برخورد با طلاب اولین چیزی که به ذهنشان می رسد پرسش از وی در خصوص مباحث مرتبط با احکام و شبهات اعتقادی است.

وی گفت: امروز سوالات پیرامون نماز مسافر، خمس و نذورات از مهمترین سوالاتی است که امروز طلاب نسبت به آنها مرجع سوال واقع می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده خاطرنشان کرد: در ایام محرم سوالات بسیاری در رابطه با نذورات و احکام نذر از طلاب خواهد شد که طلاب باید احاطه کاملی به اقوال و احکام در این باره داشته باشند.

وی گفت: زیارت امام حسین(ع) یکی از مهمترین مسایلی است که در سوالات از طلاب مطرح می شود و طلاب باید نسبت به احیای این زیارت در مکان های تبلیغی اقدام کنند.

این کارشناس مسایل فقهی یادآورشد: طلاب باید در تبلیغ و بیان احکام مسایل شرایط زمانی و مکان و سن و تحصیلات مخاطبان را در نظر بگیرند و نباید احکامی بگویند که هیچ ربطی به آنها ندارد و آنها هیچگاه با چنین سوالاتی مواجه نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده یادآورشد: شرایط عزاداری و وقف از دیگر سوالات متداول در ایام محرم است که در این زمینه نیز طلاب باید اطلاعات کاملی در این خصوص به مردم ارایه کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha