یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که اولین موعظه کربلا گذشتن از محبوب‌ها است، گفت: کربلا دانشگاهی است که برای رسیدن آن باید شرایط آن را داشته باشیم که مهم‌ترین شرط آن گذشتن از همه چیز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طی سخنانی با بیان این که کربلا یک دانشگاه، یک مکتب درس‌آموز و یک دریا موعظه است اظهار داشت: به زیبایی می‌توانیم مواعظ عاشورا را با مواعظ قرآن کریم تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه در کربلا اتفاق افتاد ترجمه آیات نورانی الهی است ، گفت: هر مجموعه و هر دانشگاهی شرایطی برای ورود دارد و کربلا هم دانشگاهی است که باید برای ورود، شرایط آن را داشته باشیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: اولین موعظه کربلا برای مردم گذشت از محبوب‌ها و گذشت از همه چیز است.

وی با اشاره به آیه 24 سوره توبه بیان داشت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید بگو «اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفه شما  و اموالی که به دست آورده‌اید و تجارتی که از کساد شدنش می ترسید و خانه هایی که به آن علاقه دارید، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است ، در انتظار باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند و خداوند جمعیت نافرمانبردار را هدایت نمی کند.»

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری افزود: مردم کوفه ظاهراً بی‌دین نبودند اما خانواده را زیادی دوست داشتند و زمانی که یک طرف زن و بچه و طرف دیگر خدا و پسر پیامبر(ص) قرار گرفتند نتوانستند طرف حق را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شرط ورود به این دانشگاه گذشتن از محبوب‌ها است گفت: یک سری محبوب‌هایی که انسان‌ها در دل دارند محبوب‌های حرام هستند و نمی‌شود که انسان محبوب حرامی در دلش داشته باشد و در دانشگاه کربلا قبول شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه ائمه(ع) می‌فرمایند که در جایی که گناه باشد ما وارد نمی‌شویم ، گفت: در جامعه ما گناه زیاد شده است و بعضی از مردم که در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنند در خانه خود ماهواره دارند و بعضی‌ها نیز در دل خود محبوب‌های حرامی دارند و باید بدانند که امام حسین(ع) و محبوب‌های حرام یک جا جمع نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای ورود به دانشگاه کربلا باید طبق آیه 24 سوره توبه از محبوب‌های حلال نیز بگذریم و حتی جا دارد برای رسیدن به امام حسین(ع) از آبروی خود نیز بگذریم و آن را فدای رسیدن به سیدالشهدا(ع) کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha