پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسمین کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: ما نگران آن هستیم که منکر به پدیده عادی تبدیل شود؛ از این رو ستاد امر به معروف و نهی از منکر می بایست به شکل ویژه با پشتیبانی مردم با این پدیده های زننده مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش تجدید میثاق با امام حسین(ع)، «بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر»، با بیان این که قیام اباعبدالله حسین(ع) با هدف اجرا و اصلاح اسلام بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) در حدیثی بیان می کنند که «من از روى خودخواهى و خوشگذرانى و یا براى فساد و ستمگرى قیام نکردم، من فقط براى اصلاح در امت جدم از وطن خارج شدم»، حال آن که اگر ما نیز خواهان پیشبرد امر به معروف و نهی از منکر هستیم باید دانشگاه ها، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به شکل مبنایی بر اساس بنیادهای فکری برگرفته از قرآن و سنت متحول شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ، آمران به معروف و ناهیان از منکر را مجریان احکام ایران خواند و بیان داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد حمایت قرار گیرند و از هویت و شخصیتی رسمی در نظام اسلامی برخوردار شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین خواستار ورود جدی حوزه های علمیه به مسأله ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد.

وی بر ضرورت مقابله ستاد امر به معروف و نهی از منکر با معضلات و بی بند و باری های اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر، باید همه امکانات نظام اسلامی، سیاست ها، جهت گیری ها و قانون گذاری ها به این جهت سوق داده و بر این اساس ساختاری قوی با پشتوانه های عالی تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در پایان سخنان خود، با اظهار نگرانی نسبت به عادی شدن پدیده منکر در سطح جامعه، گفت: ما نگران آن هستیم که منکر به پدیده عادی تبدیل شود؛ از این رو ستاد امر به معروف و نهی از منکر می بایست به شکل ویژه با پشتیبانی مردم با این پدیده های زننده مبارزه کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایران IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام نمیدوونم چرا این متن رو برای شما میفرستم شاید .... کسی بشنود مدتی است که هرجا میروم در باره اسید و اسید پاشی میشنویم هر روز از کنار صدها مورد بی تفاوت عبور میکنیم این متن را نوشتم تا بگویم بیایید در این چند روز قدر یکدیگر را بدانیم و از کدورتهای به وجود امده گذشت کنیم.و بر روی هم اسید نپاشیم . ده سال پیش با 25 میلیون تومان میتوانستم آپارتمان مناسبی تهیه کم اما الان حتی با ان نمیتوانم آپارتمانی اجاره کنم آیا گناه این بیشتر از اسید پاشی نیست؟؟؟ شرکت ایران خودرو ماشین پژو را به فروش میرساند و قسمتی از در لوله بنزین آن که متخصصین ایرانی ساخته بودند(چین) باعث آتش گرفتن خودرو میشد مسئولین آن حتی قبول نکردند که مشکل از آنهاست و دهها هموطن ما در خودرو سوختند آیا این بدتر از اسید پاشی نیست؟ کاردستی پراید و خودروهای تولیدی سالانه بیش از سی هزار نفر از مردم را به کام مرگ و جمع کثیری را ناقص و .... میکنند آیا این بدتر از اسید پاشی نیست؟ در شهرداری علنا از من رشوه خواستند ..... دخترم را برای عمل جراحی به بیمارستان بردم پزشک از من تقاضای زیر میزی کرد و با توجه به بیماری دخترم مجبور بودم پرداخت کنم آیا این .... چند روز پیش دختر بیماری را پشت بیمارستان .... دیدم که نوبت چند ماه دیگر به او داده بودند و در خیابان مطهری تقاطع مفتح خودروهایی وجود دارد با قیمت دومیلیارد و سیصد میلیون تومان در این نمایشگاهه هیچ خودروبیی زیر قیمت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان نبود. مادرم در بیمارستان بستری بود در بدر در خیابانها به دنبال دارو میگشتم و مادرم مرد آیا این جنایات بدتر از اسید پاشی نیست. رییس جمهور کشور در حالی که هر لحظه قیمت دلار و طلا بالا میرفت و قشر فقیر جامعه از ترس در حال سکته بودند به ونزوئلا و آمریکار رفت و همه چیز برای او مسخره بود آیا این جنایت وحشتناک تر از اسید پاشی نیست کارمندانی که کار خود را انجام نمیدهند و هرروز بارها و بارها ارباب رجوع را پاسکاری میکنند اسید پاش نیستند؟ آیا ما با رفتارمان به چهره اسلام اسید نمیپاشیم هر روز افرادی را به خاطر دزدی ،تجاوز و.... دستگیر و پس از مدتی اعدام میکنیم آیا اگر آنها کار و زندگی حداقلی ولی قابل اطمینانی را داشتند دست به چنین اعمالی میزدند و صدها مورد دیگر که خود بهتر میدانید. هرروز ادعای حکومت اسلامی داریم. در کشوری که هزاران زندانی و بیمار دارد آیا امام حسین ع راضی است که برای ایشان ضریح ساخته شود براستی با هزینه آن ضریح چند زندانی آزاد و چند بیمار درمان میشدند؟ خداوند بزرگان اقوام را از آنها نگیرد ولی سوال اینجاست چه تفاوتی بین مرحوم آیت الله مهدوی کنی ،با یک بیچاره دیگر است که ماهها منتظر دریافت خدمات درمانی است. گوش کسانی که فکر میکنند با چند قطره اشک برای امام حسین ع به بهشت میروند برسانید بزودی در درگاه خداوند مهربان حاضر میشویم و به خاطر همه ظلمی که به این ملت مظلوم رفته است میبایست پاسخگو باشیم.