چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که باطل همانند سرطان، گسترش پیدا می کند گفت: مجالس اهل بیت(ع) باید به گونه ای باشد که مشکلات سیره زندگی فردی و اجتماعی عزاداران را یادآوری کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری سه شنبه شب در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که حق و باطل آن چیزی می باشد که خداوند به آن ها امر و نهی کرده است، اظهار داشت: حق موضوعی است که محمد و آل محمد(ص) به آن راضی باشند و باطل مسئله ای است که خاندان اهل بیت(ع) به آن غضبناک باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارزیابی از وضعیت سبک زندگی فردی و اجتماعی، ابراز داشت: حضور در مجالس ائمه معصومین(ع) و اشک ریختن و عرض ارادت به اهل بیت(ع) از مصادیق حق است. 

سخنران مراسم  با اشاره به این که باید در زندگی های شخصی بررسی کنیم که آمار مصادیق حق در افکار، اعمال، شخصیت و احساس ما بیشتر است یا خیر، گفت: سپاه عمربن سعد نسبت به واجبات دین نظیر نماز، روزه، حج و زکات اهتمام داشت و حافظ قرآن نیز بودند اما افزایش آمار باطل در زندگی آن ها موجب شد که روز عاشورا فرزند رسول خدا را به شهادت برسانند.   

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: احتمال خطا کردن انسان در دوراهی های زندگی با سنگین بودن وزنه باطل بیشتر است.

وی با بیان این که ابن ملجم مرادی از ارادت مندان حضرت علی(ع) بود که نماز شب نیز اقامه می کرد، اظهار داشت: باطل در افکار و قلوب وی بیشتر شد و در بین دوراهی بازی شهوت قرار گرفت که موجب شد امیرالمومنین(ع) را به شهادت برساند.

*درد جامعه این است که فقط ظاهر زبان ها حسین(ع) می گوید

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به این که اگر نقاط باطل در قلوب ما بیشتر باشد و چشمان ما به دنبال هوس رانی برود، اما زبان ما امام حسینی(ع) باشد کدام رفتار خود را باید باور کنیم؟، تصریح کرد: امروز درد جامعه در این است که ظاهر و زبان ها می گوید حسین(ع) اما در خلوت ها اتفاقات دیگر می افتد.    

پارتی بازی و انتصاب اقوام در مسئولیت ها اقدامی یزیدی است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید بدانند در یک نظام حسینی به ایفای مسئولیت می پردازند، گفت: مسئولان جامعه حسینی باید هوشیار باشند، پارتی بازی و انتصاب اقوام در مسئولیت ها اقدامی یزیدی است.  

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند، ذلت را نمی پذیریم، ابراز داشت: این پرسش را باید مطرح کرد کسانی که بخواهند با دشمنان خدا سازش کنند، یزیدی هستند یا حسینی؟ رسانه ملی باید حسینی باشد، اگر صداوسیما  یک ذره خلاف شرع ترویج کند، عمل یزیدی می شود.

*وهابیت تکفیری ریشه در افکار باطل دارد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه واقعه عاشورا نتیجه فکرهای باطل سپاه دشمن  بود، ابراز داشت: امروز نیز وهابیت تکفیری در حال باطل کردن افکار است؛ آن ها کار را به جایی رسانده اند که هرکسی سلام به رسول خدا(ص) بدهد مشرک است. 

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که بهترین دختران امت من کسانی هستند که مهریه پایین داشته باشند، گفت: امروز دختران می گویند این صحبت ها برای 1400 سال قبل بوده است و این مسئله نشان می دهد ذره ذره فکرها را عوض کرده اند.

سخنران مراسم با تاکید بر اینکه امروز در بازار جامعه شاهد بی انصافی هستیم، گفت: برخی از بازاریان حرف های پیامبر (ص)در خصوص انصاف را زیر پا گذاشته اند و بعد پرچم امام حسین(ع) می زنند.  

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمود، هرکسی حق الناس بر گردن دارد از ما جدا شود، گفت: امروز تا چه اندازه به مسئله حق الناس در جامعه اهتمام ورزیده می شود؛ به ما می گویند انتقاد و سرزنش نکنید چون برخی افراد ناراحت می شوند. 

*مجالس عزاداری تلنگری برای سبک زندگی باشد

وی با تاکید بر اینکه باطل همانند سرطان، گسترش پیدا می کند، ابراز داشت: مجالس اهل بیت(ع) باید به گونه ای باشد که مشکلات سیره زندگی فردی و اجتماعی عزاداران را یادآوری کند. 

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با بیان اینکه امروز برخی افراد نسبت به ظلم بی تفاوت شده اند، گفت: جرم سپاه کوفه و شام این بود که برای رسیدن به منافع، سکوت کردند.   

*افکار انسان ها باید اصلاح شود

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه افکار نسبت به دنیا اصلاح شود، تصریح کرد: نباید نسبت به تبعیت از خداوند بی تفاوت باشیم؛ انقلابیون در زندان های پهلوی تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند، اما دست از دین و انقلاب نکشیدند که این مسئله نشان دهنده طاعت و بندگی خآن ها بود.    

وی با بیان این که یکی از افکار مهم حسینی این است که بدانیم دنیا جاودانه نیست، گفت: سختی های دنیا پایدار نیست چرا که روزی دنیا نیز تمام خواهد شد و آخرت ابدی است.

سخنران مراسم در پایان با اشاره به اینکه برای توبه کردن باید در محضر خدا و حجتش اعتراف کنیم و گناه را به دوست خود نیز نگوییم، خاطرنشان کرد: برای توبه کردن باید به رحمت الهی امیدوار بود و همچنین باید خود را در برابر ذات خداوند ذلیل کنیم و تصمیم به تغییر رفتار داشته باشیم و حق الله و حق الناس را جبران کنیم و ائمه معصومین(ع) را واسطه خود قرار دهیم.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha