پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاجتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: امروز ملت های جهان به دنبال فکر و فرهنگی هستند که بتواند بشریت آسیب دیده و بحران زده را از مکر و کید قدرتمندان ظالم و نظام استکباری نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در جمع عزادارن حسینی مسجد امام خمینی(ره) فاز دو پادادشهر، با بیان این که باید قدر مجالس و محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) را دانست، ابراز داشت: به یقین هرمجلس و مراسمی که در اقامه عزای سید الشهدا(ع) برگزار شود، آن مجلس حیات بوده و امام حسین(ع) در این محافل ها بر ما حق حیات پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، دستیابی به حیات واقعی را در گرو فکر و فرهنگ حسینی دانست و تصریح کرد: در مجالس سید الشهدا(ع) دل ها زنده شده و فکر و فرهنگ حسینی در درون ذهن مؤمنان جای پیدا می کند که این مسأله سبب دست یافتن به حیات واقعی می شود.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که بزرگترین خلأ دنیای معاصر عدم وجود فکر و فرهنگ دینی است، اظهار داشت: امروز ملت های جهان به دنبال فکر و فرهنگی هستند که بتواند بشریت آسیب دیده و بحران زده را از مکر و کید قدرتمندان ظالم و نظام استکباری نجات دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در ادامه تصریح کرد: هیچ چیزی جز فرهنگ ناب حسینی نجات بخش بشریت بحران زده نیست و باید از سوی حوزه های علمیه و کارشناسان فرهنگی در سطح بین الملل ترویج داده شود.

وی، حضور جوانان در مجالس عزاداری را احیا کننده سنت های فراموش شده اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز نسل جوان ایران اسلامی این وظیفه مهم را به خوبی انجام داده و خوشبختانه روز به روز ارتباط و اتصال خود با اهل بیت(ع) را قوی تر می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان به ناکام ماندن دسیسه های دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: بر خلاف اقدام های مخرب و دسیسه های دهشتناک دشمنان، امروز خانه به خانه، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و شهر به شهر، شاهد اوج گیری مجالس عرض ارادت و اتصال و ارتباط به حضرت سید الشهدا(ع) هستیم و این نشانه مبارکی از تعمیق ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی را محصول اعتقاد به حضرت سید الشهدا(ع) دانست و تأکید کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره)، این محرم و صفر بود که اسلام و انقلاب را زنده نگه داشته و این مسأله واقعیتی انکار ناپذیر است که هراندازه ارادت مردم و جامعه ما به حضرت سید الشهدا(ع) بیشتر شود، انقلاب اسلامی مستحکم تر و قوی تر خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز، انعکاس درس های اباعبدالله الحسین(ع) به ملت های جهان را سبب بر افراشته شدن پرچم «هیهات مناالذله» جبهه مقاومت اسلامی خواند و ابراز داشت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه به واسطه آموزه های عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل آمریکا و اسراییل قد علم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha