چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سزده آبان

حوزه/ مردم ولایتمدار و بصیر شهر مقدس قم و همه زوار و مسافران این آشیان اهل بیت(ع)، امروز همچون گذشته نشان دادند که به خوبی ظلمه ی زمان را شناخته و در برائت از آن ها، اندک تردیدی به خود راه نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بارندگی و سردی برودت هوا به هیچ وجه باعث نگشت که ذره ای از میزان حضور یکپارچه و عاشقانه محبان حضرت خون خدا در روز عاشورا کاسته شود، گو این که آسمان نیز همنوا با عزاداران سلطان عشق، بغضش ترکیده بود و فقط حال و هوای گریستن داشت.

امروز خیابان های شهر مقدس قم همچون دیگر شهرهای ایران اسلامی و بلکه همه نقاط و شهرهایی که ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت را در خود جای داده و به ویژه شوارع مرکزی و اطراف حرم ملکوتی بانوی کرامت ، مملو بود از دسته جات عزاداری که زنجیرزنان و بر سر و سینه کوبان آمده بودند که به عمه سادات حضرت معصومه(س) و امام زمان(ع) تسلیت گفته و سرسلامتی دهند.

روز عاشورای امسال، اما در تقارنی زیبا و معنادار با سیزدهم آبان ماه به عنوان روز استکبارستیزی عجین شده است .

 همین مساله نیز زمینه آن را فراهم آورده بود که عزاداران حسینی بیش و پیش از هر سال دیگری در عاشورای سید و سالار شهیدان ، شعار هیهات مناالذله را سر داده و نفرت و انزجار خویش را از سران استکبار جهانی به عنوان شمرها و حرمله ها و عمرسعدهای زمانه ابراز دارند.

این گونه بود که امروز در صحن و سرای حرم کریمه اهل بیت(ع) و خیابان های اطراف ، این گونه شعارها سرداده شد که؛ « ما پیرو حسینیم، هیهات مناالذله» ، « مرگ بر داعشی نامسلمان ، مرگ بر یزیدیان زمان»، « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر انگلیس» و « مرگ بر آل سعود».

هیهات مناالذله ، این شعار ماندگار حسینی ، سی و اندی سال پیش، به فریاد ماندگار ملتی بزرگ تبدیل شد که با تمسک به قیام سرخ حضرت اباعبدالله (ع) ، چاره سعادت و سربلندی خود را در سقوط طاغوت وطنی و نیز خواری و ذلت استکبار بُرون وطنی دیدند و با پیروی از روح خدا، بر همه ظالمان و مستکبران عالم شوریده و نهال نوپای جمهوری اسلامی را در این سرزمین حریت و آزادگی کاشتند.

آری! مردم ولایتمدار و بصیر شهر مقدس قم و همه زوار و مسافران این آشیان اهل بیت(ع) امروز همچون گذشته نشان دادند که به خوبی ظلمه ی زمان را شناخته و شمر و ابن مرجانه و عمر سعد و خولی و سنان و دیگر اشقیای زمانه را شناخته و در برائت از آن ها، اندک تردیدی به خود راه نمی دهند.

یکی از جلوه های بارز ، عزاداری تاسوعا و عاشورای امسال ، نصب بنرها و پارچه نوشته هایی با مضامین استکبارستیزی با محوریت بیانات امام و رهبری بود که به طور خاص بسیج دانشجویی در این باره با عرضه و نصب طرح های زیبا، پیشتاز بود.

گرچه در عاشورای سال 61 هجری ، سر بهترین بندگان خدا و سرور و سالار شهیدان بر روی نیزه رفت اما مردم ایران و به طور خاص این شهر مقدس نشان دادند که دیگر نخواهند گذاشت دشمن در کربلا به خواسته خود برسد و سر ولی خدا بر نیزه برود.

13 آبان عاشورایی امسال ، بیش از هر زمان دیگری تجدید پیمان دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود با حسین زمان و این که نشان دهند آن ها اهل کوفه و شام نیستند که مولا و رهبر خود را تنها گذاشته و بی وفایی کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha