چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
سیفعلی محمدزاده

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: امروز باید مبلغان و پژوهشگران با رجوع به کتاب شریف صحیفه سجادیه، احکام و اصول زندگی اسلامی را استخراج کرده و در اختیار مردم قرار دهند .

حجت الاسلام والمسلمین سیفعلی محمدزاده، در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به تبیین شخصیت این امام بزرگوار پرداخت و اظهارداشت: امام سجاد(ع) مثل پدر بزرگوار خود در بحث عمل به وظیفه الهی و شرعی الهی، تمام تلاش خودرا انجام داد.

امام جمعه شبستر ادامه داد: بارزترین شاخصه پیشوای چهارم، پیام رسانی واقعه عاشورا در کوفه و شام به همراه حضرت زینب(س) بود که بر آگاهی مردم در خصوص حکومت فاسد یزید و وقایع کربلا افزودند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) همچنین موقعی که به مدینه برگشتند، به ادامه روشنگری ها  پرداختند، اما به دلیل شرایط خفقان آن زمان، به شیوه ای خاص و در قالب  دعا، سیاست های یک فرد مومن و مسلمان را تبیین کردند.

به گفته عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، این راهکارها و سیاست ها در کتاب صحیفه سجادیه که زبور آل محمد است، گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) در جریان واقعه عاشورا در تلاش بودند تا پیام های نهضت سیدالشهدا(ع)، در کربلا مانده و منتشر نشود، ولی رشادت ها و تلاش های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) این تصمیم دشمنان را خنثی کرد و باعث شد که نهضت عاشورا تا روز قیامت ماندگار گردد.

این استاد حوزه ادامه داد: دراین مسیر امام سجاد(ع) در هر شرایط و به هر نحوی که می توانست به بیان حقایق عاشورا پرداخت، چرا که در آن زمان حکومت یزید حضرت را به شدت زیر نظر قرار داده بوده و از برقراری هرگونه ارتباط با ایشان جلوگیری می کرد، حتی نهضت هایی که به خون خواهی امام حسین(ع) رخ داد از هرگونه ارتباط با این امام همام منع بودند، چرا که اگر این ارتباط برقرار می شد، قطعا مشکلات فراوانی را برای حکومت به وجود می آورد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از کتاب شریف صحیفه سجادیه در زندگی های امروزی، ابراز داشت: این کتاب شریف متن کامل و جامعی برای سبک زندگی است و انگار برای زمان امروز نگاشته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: امروز باید مبلغان و پژوهشگران دینی با رجوع به کتاب شریف صحیفه سجادیه، احکام  و اصول زندگی  اسلامی را استخراج کرده و در اختیار مردم قرار دهند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده در پایان گفت: با توجه به جایگاه صحیفه سجادیه، از حدود 10 سال پیش برنامه تفسیر این کتاب شریف در شهرستان شبستر بر پا بوده و با استقبال مردم مواجه شده است .

انتهای پیام18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha