یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نظارت‌های بین‌المللی را می‌پذیریم؛ ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، قوانین خارج از حد متعارف بین‌المللی را نمی‌پذیریم

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی  عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی مطبوعات که در مصلی تهران برگزار شد در سخنانی  با بیان این که زندگی مردم عجین با رسانه شده است،  اظهارداشت: در قانون برنامه پنجم بحث نظام جامع رسانه قید شده است که دولت لایحه آن را هنوز به مجلس نفرستاده، اما اخیراً کارهایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: ما به قانوان مدون تبلیغات نیاز داریم، رسانه‌ها باید روی پای خود بایستند و دولت اخیراً در حال بررسی و ارسال لایحه در این زمینه است ما هم در مجلس پشتیبانی می‌کنیم.

قانوان انتشار اطلاعات اجرایی گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که قانون دیگر نظام صنفی رسانه‌ای است که کار بسیار خوبی است بیان داشت:

بخش‌های تخصصی شاهد، نظام صنفی هستند که کارها را  راحت‌تر و با نظارت بهتری انجام می‌دهند، تشکیل نظام صنفی برای رسانه‌ نیز همین پیامد را دارد؛ تصویب این قانون نگرانی اصحاب رسانه در خصوص برخورد با برخی فعالیت‌هایشان را برطرف خواهد کرد، باید تلاش شود قانوان انتشار اطلاعات هم اجرایی گردد.

وی با بیان این که تردیدی نیست آزادی فکر باعث قوت و حضور جدی‌تر رسانه‌ها می‌شود و داشتن نظاماتی برای این امر مهم و ضروری است گفت:  در همه کشورها مرزهای برای آزادی رسانه وجود دارد، مردم ما به طور عادی به امنیت اجتماعی نیاز دارند و خدشه در آن مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رسانه ها به امنیت اجتماعی توجه کنند

لاریجانی با بیان این که شرایط امروز دنیا به روشنی بیان می‌کند که بدون رسانه‌های مسئولیت پذیر حیات اجتماعی ما دچار مشکل است افزود: مسئله اسیدپاشی از همین گونه ناهنجاری‌های مربوط به امنیت اجتماعی است، مردم با مسائل کلان سیاسی زندگی نمی‌کنند؛ لذا رسانه ملی و سایر رسانه‌ها موضوع امنیت اجتماعی را مهم بدانند.

وی اضافه کرد: برخی مسائل اقتصادی مربوط به ناکارآمدی مدیریت‌ها و برخی دیگر مربوط به تحریم‌ها است؛ البته دولت فعلی مسیرهای درستی در حوزه اقتصاد برای ایجاد رونق انجام داده است؛ اما هنوز رونق اقتصادی رخ نداده است رئیس مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و مجلس و دولت مشغول هستند اگر فضای امروز رسانه‌ها به این مقوله بپردازد جامعه هم همراه خواهد شد.

وی افزود: نشاط جامعه را باید به سمت کارآفرینی و تولید و اقتصاد سوق داد و این هنر رسانه است، چرا که این امر اراده ملی می‌طلبد و نقش رسانه در این بین مهم است.

 لاریجانی اضافه کرد: باید برای مردم تبیین شود که شرایط برای کارآفرینی فراهم است، دولت نیروی مازاد دارد لذا باید به سمت اشتغا‌ل‌آفرینی سوق داده شود.

فتوای رهبری بالای هر گونه قانون‌گذاری است

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسئله هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: در مسئله هسته‌ای راه حل دولت برای مذاکره با 5=1 مناسب است، ایران قبول دارد به سمت سلاح اتمی نرود و فتوای رهبری نیز همین است؛ فتوای رهبری بالای هر گونه قانون‌گذاری است و این باید مورد توجه 1+5 قرار گیرد.

وی افزود: حل این موضوع در حل شدن مسائل دیگر منطقه هم تاثیرگذار است ما نظارت‌های بین‌المللی را می‌پذیریم؛ ایران نه به دنبال سلاح هسته‌ای است و نه قوانین خارج از حد متعارف بین‌المللی را می‌پذیرد، امیدواریم در این بخش با حضور افراد خبره وزارت خارجه به نتیجه برسیم، چرا که به نتیجه رسیدن، دستاوردهای مهمی برای ما دارد.

حضور مقتدرانه ایران کمک بزرگی به بشریت است

 لاریجانی گفت: مسائل پیرامونی ما به امنیت ملی‌مان مربوط می‌شود، ما نباید بنشینیم تا دشمنانی مثل داعش به مرزهای ما برسند طبعاً کمک ما به عراق در مبارزه با تروریسم برای امنیت خودمان کشور است و حضور مقتدرانه ایران کمک بزرگی به بشریت است.

وی افزود: ما در عراق کمک زیادی برای مبارزه با تروریسم داشتیم و آن زمان ائتلاف و غیره نبودند ادعای و دروغ برخی کشورهای منطقه در مسئله سوریه روشن شد؛ استمرار کمک‌های برخی کشورها بر تروریسم مسئله را لاینحل نگاه می‌دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این که بخش خبرنگاری وضع باثباتی ندارد گفت: این مسئله نیازمند لایحه از جانب دولت است تا طرحی جامع در حمایت از خبرنگاران را به نتیجه برسانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • f IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    به نام خدا سلام متاسفانه اخبار فقط 14 استان فقط به صورت مجزا قابل دسترسی است. ان شاءالله اخبار هر 31 استان بویژه استان قم به صورت مجزا و تفکیک شده قابل دسترسی باشد. موفق باشید. ان شاءالله. سایت خبری اختصاصی خوبی درباره حوزه های علمیه سراسرکشور دارید.