پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رعایت اخلاق در رسانه گاهی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، اگر رسانه‌ای آشکار دروغ بگوید، تهمت بزند آبروی افراد را هتک نماید، آن رسانه به اخلاق حرفه‌ای متعهد نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات که در محل مصلی تهران برگزار شد با بیان این مطلب اظهارداشت: امروز شاهد صدور و انتشار بسیاری  از رسانه‌های دولتی هستیم که باید مطابق اصل 44 قانون اساسی به تدریج به بخش خصوص واگذار شوند.

وی ادامه داد:  دولت به دنبال تشکیل سازمان صنفی رسانه‌ای است که در قالب لایحه به مجلس داده می‌شود و چارچوب دقیقی از مراودات و تعامل قانونی رسانه را برای ما تعریف می‌کند.

جنتی افزود: رعایت اخلاق در رسانه گاهی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، اگر رسانه‌ ای آشکار دروغ بگوید، تهمت بزند آبروی افراد را هتک نماید، آن رسانه به اخلاق حرفه‌ای متعهد نیست.

وی افزود: «آزادی مسئولانه» شعار امسال نمایشگاه است، یعنی در چارچوب قانوان آزاد بودن، و از حقیقت صرف‌نظر نکردن، بایداستقلال در تصمیم‌گیری داشته باشیم، این دولت تلاش می‌کند به اصل آزادی جامعه عمل بپوشاند.

پیاده نظام دشمن نباشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی رسانه‌ها همایشی با این حضور بزرگ برپا می‌کنند، یعنی خواستار آزادی‌ هستند که قید و شرط هم دارد، رسانه باید پاسخ‌گو باشد، آنها نمی‌توانند هر خلافی را انجام دهند و حتی گاهی به عنوان پیاده نظام دشمن عمل کنند.

وی گفت: دخالت دشمن در رسانه‌ها مغایر امنیت پایدار سیاسی و اجتماعی است بر همین اساس دولت یه دنبال تشکیل نظام صنفی رسانه در چارچوب قانون است، آیین‌نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم که معوق مانده بود در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده و ظرف هفته‌ آینده به تصویب هیئت دولت می‌رسد و این امر کمک می‌کند دولت در برابر رسانه‌ها پاسخ‌گوتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha