یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصلح

حوزه/ اگر رسانه ای مطلبی را مطرح کند که مستند نباشد، باعث تشویش اذهان عمومی می شود و جامعه را به انحراف خواهد کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران با شعار "رسانه ، آزادی مسئولانه"، اظهارداشت: آزادی و استقلال از شاخصه های اصلی هر رسانه ای در راستای اطلاع رسانی بهتر و پیشرفت رسانه ای است.

عضو شورای حوزه علمیه بوشهر با ارائه تعریفی از آزادی بیان، گفت: آزادی بیان در حد و چارچوب  شرع و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معنا می یابد و رسانه ها نیز باید در این راستا قلم بزنند.

وی با تاکید براین که باید در تمام مطالب رسانه ای، روح اسلامی حاکم باشد، تصریح کرد:  علاوه بر موازین شرعی که رسانه ها باید رعایت کنند، برخی از نکات هم به عنوان خطوط قرمز کشور به حساب می آید که از جمله آن می توان به بحث اسرار نظامی اشاره کرد که رسانه ها در این زمینه نیز باید رعایت مطالب را داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام حسن مصلح، این مهم امری است که در همه کشورها وجود دارد و رسانه ها  دارای محدویت هایی هستند، بطور مثال در کشورهای اروپایی و آمریکایی حتی برای نوع حجاب قانون وجود دارد.

عضوشورای حوزه علمیه بوشهر در ادامه با تاکید بر این که صداقت و اخلاق از دیگر شاخصه های یک رسانه مسئول در قبال مردم است، گفت:  در آیات و روایات تاکید بسیاری بر دوری از اتهام و بیان اخبار با سند شده که رسانه ها باید به آن مقید باشند

امام جمعه برازجان با اشاره به این که اگر رسانه ای مطلبی را مطرح کند که مستند نباشد، باعث تشویش در جامعه می شود، خاطرنشان ساخت: رسانه های اسلامی باید با هدف اطلاع رسانی درست و بی طرف و به دور از تهمت ها و تخریب ها در عرصه مطبوعاتی کشور کار کرده و در پیشبرد کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha