دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
داستانی بنیسی

حوزه/ کارشناس عرصه رسانه گفت: در شرایط فعلی نیاز به حضور و فعالیت طلابی داریم که بتوانند به عنوان کارشناس و متخصص در عرصه رسانه از جمله تولید بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی فعالیت کنند.

حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی، مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیس که در عرصه تولید نرم افزار و بازی های رایانه ای فعال است، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به عرصه های متنوع و امروز تبلیغ آموزه های دینی در سطح جامعه اظهار داشت: بی شک یکی از جدی ترین این عرصه ها که به شدت هم مورد نیاز است، فعالیت حوزویان در عرصه های رسانه ای و تولیدات فرهنگی است.

وی همچنین افزود: نباید تبلیغ را صرفاً محدود به منبر و سخنرانی کنیم چه آن که در حال حاضر و با توجه به نیازها و اقتضائات روز یکی از مهم ترین عرصه های تبلیغ فعالیت در زمینه تولیدات رسانه ای و فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام داستانی خاطرنشان کرد: از این رو به اعتقاد ما در شرایط فعلی نیاز داریم به حضور و فعالیت طلابی که بتوانند بدون آن که لطمه ای به درس و بحثشان وارد شود، به عنوان کارشناس و متخصص در عرصه رسانه از جمله تولید بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که تاکنون موفق به تولید حدود 10 نرم افزار با محتوای دینی شده است، گفت: 8 سال است که به طور خاص در زمینه ساخت بازی های رایانه ای ورود داشته ایم که ماحصل آن تاکنون تولید 2 بازی رایانه ای با عنوان عملیات انهدام یک( نبرد فاو) در سال 87 و عملیات انهدام 2 (نبرد خرمشهر) در سال 92 بوده است.

این متخصص عرصه رسانه همچنین به برخی آسیب های بازی های رایانه ای اشاره کرد و بیان داشت: گرچه معتقدم که وجود بازی های رایانه ای در دنیای امروز، امری اجتناب ناپذیر است اما به هر حال آسیب های مختلفی در این باره وجود دارد که قابل کنترل است.

وی با اشاره به این که بخشی از آسیب ها مربوط به عدم کنترل زمان بازی می شود، گفت: به عنوان مثال یک بازی مناسب یک ساعت در روز است که اگر والدین و اطرافیان کنترل نکنند، حضور بیش از این میزان کودک و نوجوان در این بازی ، خطرناک و آسیب رسان است.

حجت الاسلام داستانی برخی دیگر از آسیب ها را مربوط به روح و روان دانست و افزود: در این خصوص ، ایرادی که ما داریم ناظر به مباحث محتوایی و تولیدی آثار است.

 وی اضافه کرد: امروزه بازی رایانه ای به مثابه یک رسانه است که یا پیام منفی دارد یا مثبت که اگر منفی داشته باشد بر روح و روان فرد اثرگذار است و آسیب می رساند.

این کارشناس عرصه رسانه تاکید کرد: فرهنگ غربی و غیر اسلامی در بسیاری از بازی های رایانه ای وجود دارد که به صورت خاص در رنگ بازی ها، آهنگ ها و موسیقی و فعل و انفعالات موجود در بازی نمود پیدا می کند که باید مراقب آسیب های آن ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha