دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
23

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که حاشیه سازی برای دولت به نظام لطمه می‌زند گفت: برای تقویت ارتباط و تعامل با مراجع تقلید و علمای بلاد باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله سیدمحمد غروی در دیدار مشاور وزیر کشور به اهمیت وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور و استانداران در واقع تابلوی دولت محسوب می‌شوند، بنابراین کار این وزارتخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با مهم دانستن ارتباط بین وزارت کشور و بزرگان حوزه و روحانیت، خطاب به حجت‌الاسلام نمازی اظهار کرد: امیدوارم این رابطه و تعامل تقویت شود و جلسات هم اندیشی با ائمه جمعه و بزرگان حوزوی مراکز استان‌ها داشته باشید تا اظهارنظرها و دغدغه‌های این بزرگان به وزارت کشور منتقل شود.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: ممکن است در برخی استان‌ها زمینه اختلاف بین استانداران یا مسئولان اجرایی با بزرگان حوزوی پدید آید که شما باید ورود پیدا کنید و مشکلات را برطرف کنید.

آیت‌الله غروی، حاشیه‌سازی را یکی از مشکلات جامعه ذکر کرد و افزود: متاسفانه برخی‌ها برای دولت‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند و مسائل کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند. گاهی برخی از افراد بر حسب وظیفه شرعی تشخیص می‌دهند که مسائلی را از تریبون نماز جمعه بیان کنند، در حالی که طرح این گونه مسائل به نظام و دولت لطمه می‌زند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، انتقال دغدغه‌ها و مطالبات مراجع تقلید و بزرگان حوزه و علمای بلاد به مسئولان وزارت کشور را امری مهم دانست و افزود: اگر ارتباط مستمر با بزرگان و شخصیت‌های حوزوی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی مسائل فرهنگی را دغدغه مشترک بسیاری از بزرگان حوزه ذکر کرد و گفت: گاهی اظهارنظرهایی در برخی وزارتخانه‌ها می‌شود که حاشیه‌هایی در کشور ایجاد می‌کند، اما در استان‌ها، استانداران می‌توانند بسیاری از مسائل را مدیریت و کنترل کنند.

آیت‌الله غروی تاکید کرد: استانداران باید توجه بیشتری به دستگاه‌های اجرایی استان‌ها داشته باشند تا از حاشیه‌سازی‌هایی که در قالب همایش و کنگره پیرامون مسائل فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شود جلوگیری شود.

این عضو جامعه مدرسین معتقد است که برای تقویت ارتباط و تعامل با مراجع تقلید و علمای بلاد باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

تلاش برای تعامل مستمر با علمای بلاد

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه دفتر مشاورت وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارائه کرد و هدف اصلی راه اندازی این دفتر در قم را برقراری تعامل دوسویه و مستمر ذکر کرد.

وی تاکید کرد: انتقال درست دغدغه‌ها و پیشنهادات بزرگان حوزه و علمای بلاد به وزارت کشور و از سوی دیگر انعکاس اخبار و گزارش‌های صحیح به مراجع تقلید و بزرگان حوزه جزو وظایف اصلی دفتر مشاورت وزیر کشور در امور روحانیت است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات تاکید کرد: سفر به استان‌های کشور و دیدار با علمای بلاد و نیز ارتباط تلفنی با نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و بزرگان حوزوی (هر ماه) از فعالیت‌های این دفتر است.

حجت‌الاسلام نمازی از آیت‌الله غروی به عنوان چهره‌ای اعتدال‌گرا یاد کرد که در کوران افراط گرایی، مشی اعتدالی داشته و همواره به سیاست از منظر دین می‌نگرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha