پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری

حوزه / امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ادبیات عرب پایه علوم حوزوی است اظهار داشت: یادگیری و استاد شدن در ابیات عرب لازمه طلبگی است زیرا موجب می شود فهم روایات و استنباط احکام به راحتی صورت بگیرد.

به گزار ش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفائی بوشهری امروز در درس اخلاق که با « موضوع سلوک اخلاقی و عرفانی» در مدرسه علمیه مهدی موعود (ع) قم برگزار شد، گفت: اخلاق ازموضوعاتی است که باید طلاب جوان توجه زیادی به آن داشته باشند و برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه به این آموزه ها آرسته شوند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قدم اول درسلوک اخلاق و عرفان، ایمان است، افزود: مومن، کسی است که از شیطان و عذاب الهی دوری کند و این زمانی حاصل خواهد شد، که انسان خود را در دایره حکومت خدا قرار بدهد و از گام های زهرآگین شیطان در امان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری با اشاره به اینکه ایمان از طریق مطالعه کتابهای تکوینی و عالم وجود که کتاب بزرگ ایمان به خدا است، حاصل می شود، اظهار داشت: انسان مومن کسی است که بتواند از طریق ترک گناه، مراقبت و محاسبه ویژگی و آثار ایمان را در خود آشکار کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: تقوا یکی دیگر از قدمهای کسب سلوک اخلاق و عرفان است و زمانی انسان به این مرحله می رسد که بر اساس دستورات الهی حرکت کند و مطابق با آموزه های دینی قدم بردارد.

امام جمعه بوشهر مراحل رسیدن به سلوک و اخلاقی را توجه به آخرت و اینکه همه عالم در محضر خدا است برشمرد و گفت: صاحبان فضل و کرامت، کسانی هستند که خدا را در همه مکانها ناظر براعمال خود می بینند و کارهای خود را براساس رسیدن به عالم سعات و کمال انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری اظهارداشت: غافل نشدن ازخدا، قدم بعدی است و در نهایت اینکه این ارکان، اساس و ستون اصلی رسیدن به سلوک اخلاقی و عرفانی به شمار می رود و چارچوب شخصیت انسان را معماری می کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه کسب علوم دینی، گفت: طلبگی لیاقتی است که نصیب هر کسی نمی شود و خدا شما را برای سربازی حضرت ولی عصر(ع) انتخاب کرده است. بنابراین قدر این نعمت الهی را بدانید و از این فرصت برای کسب معرفت و تهذیب نفس بهره ببرید.

 حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری در پایان ادبیات عرب را، مادر و پایه علوم دیگرمانند فقه و اصول دانست و گفت: یادگیری و استاد شدن در ابیات عرب، لازمه طلبگی است، زیرا موجب می شود فهم روایات و استنباط احکام به راحتی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha