جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واعظ موسوی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اعتقادات و باورهای فرهنگی را با بخشنامه و برگزاری همایش نمی توان پیش برد، گفت: باید مهندسی فرهنگی صحیحی شکل بگیرد تا نظام به عنوان انقلابی فرهنگی در عرصه های فرهنگی پیشتازی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که مهم ترین عاملی که رهبری بر اساس آن شکل گرفت و امت اسلامی انقلاب خود را از دهه چهل آغاز کرد، وجود مباحث مختلف فرهنگی و اعتقادی بوده است، اظهار داشت: از گذشته جوانان پیشتازان عرصه فرهنگی بوده اند و نیازها را برآورده می کردند.

وی با بیان این که اعتقادات و باورهای فرهنگی را با بخشنامه و برگزاری همایش نمی توان پیش برد، ابراز داشت: با توجه به فراگیری مسئله فرهنگ در گوشه گوشه زندگی و زوایای مخفی آحاد افراد جامعه باید تلاشی همه گیر و بسیج همگانی انجام بگیرد.

*مسئولان به مقابله با هجمه های فرهنگی بپردازند

عضو خبرگان رهبری افزود: مسئولان نظام با اختصاص بودجه فرهنگی و هم افزایی نیروهای فرهنگی و انسجام و جهت دهی مناسب با یک برنامه منسجم برگرفته از قرآن و سنت و توصیه های بزرگان و مراجع و رهبری، راهکارهای مناسب را اندیشیده و در اختیار نیروهای فرهنگی قرار دهند تا در مقابل هجمه های فرهنگی مختلفی که تاکنون صورت گرفته است مقابله شود.

*ضرورت مهندسی فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که حساسیت مسائل فرهنگی به قدری مهم است که رهبری در این عرصه ورودهای متعددی را داشته اند، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی از ابداعات رهبری بود که در سالیان اخیر گوشزد کردند و ساختار فرهنگی را توجه دادند که مهندسی فرهنگی صحیحی شکل بگیرد تا نظام به عنوان انقلابی فرهنگی که سیاست و اقتصاد را به دنبال خود یدک می کشد به قله های رفیع فرهنگ دست یابد و در عرصه های فرهنگی پیشتازی داشته باشد.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با توجه به شناختی که نسبت به مسائل داخلی و امور بین الملل دارند و نیازهای ضروری که برای امت اسلام باید مورد توجه باشد  اقتصاد و فرهنگ  را مورد توجه قرار دادند گفت: لازمه تحقق اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و روحیه جهادی است که  باید برنامه ریزان امور اجرایی دولت با مدیریت جهادی و بدون در نظر گرفتن مسائل مادی با برطرف کردن نواقص، گام های رو به جلویی بردارند.

*انتظار تحقق حماسه اقتصادی وجود داشت

عضو خبرگان رهبری ، ابراز داشت: در سال های گذشته از نظر اقتصادی گام موثری که مورد انتظار رهبری و ملت باشد برداشته نشد که به همین دلیل رهبری سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: پس از ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، ملت امیدوار هستند با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی،  تحولی در اقتصادی شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم منویات رهبری که در واقع شناخت نیاز امت اسلام در دو بخش اقتصاد و فرهنگ است با تلاش های شبانه روزی مسئولان تحقق یابد و شاهد شکوفایی اقتصادی و ارتقای فرهنگ عمومی اسلامی باشیم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha