یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 339630
۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
بیان ناب

حوزه/ از کتاب «بیان ناب» تلخیص شده تفسیر نمونه حضرت آیت الله مکارم شیرازی رونمایی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در مراسمی از کتاب «بیان ناب» تلخیص شده تفسیر نمونه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که شامل سوره های آل عمران، نساء و مائده می باشد،  امروز در جامعه المصطفی رونمایی شد.
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی در این مراسم با اشاره به این که 7 جلد کتاب نسیم هدایت2، بیان ناب 2، کلام ناب2، مباحث المعنی از مجمع البیان فی تفسیر القرآن2، جرعه ای از نور5، مفاتیح الحیاه و مباحث علمی در تفسیر المیزان2 منابع آزمون کتبی جشنواره قرآن و حدیث المصطفی هستند، اظهار داشت: تفسیر نمونه 27 جلد است و با توجه به اقتضائات بین المللی و مخاطبان گسترده المصطفی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی اجازه گرفته شد تا تلخیصی از کتاب تفسیر نمونه در قالب کتاب بیان ناب انتشار یابد.

حسین اسدی تصریح کرد: گروه علمی قرآن و حدیث جشنواره تفسیر نمونه را تلخیص کرده و جلد اول آن را انتشار دادند که یکی از منابع جشنواره قرآن و حدیث می باشد.

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی افزود: کتاب «بیان ناب» متناسب با نیازهای بین المللی می باشد و مسلمان جهان از آن استقبال می کنند چرا که با ادبیات روان، قابل استفاده برای عموم اقشار می باشد و به ویژه برای نسل جوان و اقشار دانشگاهی مناسب است و از افتخارات شیعه محسوب می شود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مرحبه مقدماتی و شفاهی جشنواره قرآن و حدیث المطفی(ص) از اول تا هفتم آذر در قم و سایر نمایندگی ها اشاره کرد و گفت: آزمون کتبی نیز از پنجم تا دوازدهم آذرماه سال جاری به صورت آن لاین برگزار می شود.

وی با بیان این که مرحله نهایی بخش شفاهی 14 بهمن ماه سال جاری با حضور ممتازین مرحله مقدماتی در ایام الله دهه فجر در قم برگزار می شود، ابراز داشت: مراسم اختتامیه نیز 15 بهمن ماه در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی(ص) افزود: جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) در ده کشور به صورت ویژه با دعوت از مراکز دینی و علمای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسدی با بیان این که تاکنون 3 هزار و دویست نفر از طلاب المصطفی داخل کشور برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده اند، گفت: تعداد انتخاب رشته مخاطبان داخلی، 5984 نفر با 82 ملیت بوده است.

وی با بیان این که تاکنون 593 اثر برای شرکت در بخش آثار جشنواره قران و حدیث دریافت شده است، ابراز داشت: پیش بینی می شود بیش از 10 هزار شرکت کننده و 15 هزار نفررشته برای بیستمین جشنواره قرآن و حدیث ثبتنام کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha