جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی حکم

اختصاصی حوزه/اجرای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی با معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در خصوص اعزام مبلغ کوتاه مدت از سوی دبیر شورای عالی حوزه ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مقتدایی با ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نحوه تعامل این دو نهاد برای جذب و اعزام مبلغان را که به امضای دبیر شورای عالی حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه، رییس دفتر تبلیغات اسلامی، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه رسیده است را برای اجرا به مدیر حوزه و مجموعه‌های تحت اشراف ابلاغ نمود.

این تفاهم نامه در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نظرات اعضای شورای عالی به منظور ساماندهی امور آموزش و اعزام مبلغین و پرهیز از موازی کاری در این زمینه، منعقد گردیده است.

به همین منظور در جلسه ای که با حضور دبیر شورای عالی، مدیر حوزه های علمیه معاون تبلیغ، مسئول دبیرخانه شورای عالی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد، نحوه تعامل و همکاری دفتر تبلیغات با معاونت تبلیغ حوزه مصوب  و توسط دبیر شورای عالی حوزه به نهادهای مربوطه اعلام گردید..

در این تفاهم نامه آمده است: کلیه امور مربوط به جذب، گزینش و آموزش بدوی طلاب جهت تبلیغ توسط معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت می گیرد، دفتر تبلیغات می تواند از بین مبلغین شاخص و بالفعل که نیاز به آموزش ندارند، جذب و پذیرش به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، ارزیابی علمی و تعیین سطح تبلیغی متقاضیان تبلیغ که در معاونت تبلیغ حوزه و دفتر تبلیغات دارای سابقه تبلیغی نمی باشند، زیر نظر هیأت علمی ارزیابی که به پیشنهاد دو طرف تشکیل شده و به تأیید شورای عالی حوزه های علمیه رسیده است، صورت می گیرد. چنانچه مبلغین سازمان‌های دیگر نیز بخواهند از طریق مذکور جذب و اعزام شوند، باید در این هیأت ارزیابی گردند.

در این تفاهم‌نامه آمده است، برگزاری آموزش های ضمن خدمت برای مبلغین جذب شده توسط دفتر تبلیغات در راستای به روز رسانی مهارت های تبلیغی و اعزام‌های کوتاه مدت منحصرا توسط دفتر تبلیغات انجام می‌شود؛ میزبانی و ارائه خدمات و امکانات به مبلغین اعزامی در استان ها، توسط سازمان تبلیغات اسلامی و مشارکت معاونت های تبلیغ مدیریت های استانی حوزه در صورت نیاز، انجام خواهد گرفت .

بر پایه این گزارش تنظیم و ارسال گزارش عملکرد مبلغین اعزامی توسط میزبانان به دفتر تبلیغات و...، از دیگر مفاد این تفاهم نامه می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha