دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
باقرزاده طهورا

حوزه/ مدیر اجرایی مؤسسه «طهورا»، تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در حوزه عفاف و حجاب را از اهداف برگزاری سیر مطالعاتی عنوان کرد و گفت: این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی برگزار می گردد.

حجت الاسلام ابراهیم باقرزاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به تشریح فعالیت های مؤسسه فرهنگی پژوهشی «طهورا» پرداخت و گفت: این مؤسسه به صورت خودجوش و کاملا مستقل با حضور چند تن از طلاب مبلغ و پژوهشگر در عرصه عفاف و حجاب، فعالیت خود را از سال 1389 آغاز و نخستین دوره (سیر مطالعاتی حجاب و عفاف) را در همان سال برگزار کرد.

وی با بیان این مطلب که این مؤسسه ثبت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می باشد، ادامه داد: پس از اتمام دوره اول، دوره دوم نیز انجام و در ادامه دوره سوم نیز برگزار شد که تا کنون نزدیک به 30 هفته از آن می گذرد.

*حضور 50 نفر از طلاب در سومین دوره سیر مطالعاتی عفاف و حجاب

معاون اجرایی مؤسسه طهورا اظهار داشت: در دوره سوم، قریب به 50 نفر از طلاب سطوح عالی و خارج  فقه و اصول حضور داشته و 17 کتاب در موضوع حجاب و عفاف را مطالعه می کنند که در کنار آن، دو روز در هفته کلاس هایی را در محل مؤسسه برای دانش پژوهان برگزار می کنیم تا بتوانیم به رفع اشکالات پرداخته و به شبهات موجود پاسخ دهیم.

این پژوهشگر عرصه عفاف و حجاب ابراز داشت: کلاس روز دوشنبه در راستای رفع اشکال و روز پنجشنبه مهارت های تبلیغی است که با حضور اساتیدی همچون حجج اسلام والمسلمین محمدی، قدیمی نژاد، جمشیدی، زیبایی نژاد، بستان، دهقان و ... برگزار می شود.

*سیاست های راهبردی مؤسسه طهورا

این کارشناس دینی با اشاره به سیاست های راهبردی مؤسسه طهورا، خاطرنشان ساخت: احیاء امر حجاب به عنوان یکی از بزرگترین شعائر اسلامی و تبیین جایگاه آن در ساختار خانواده و حکومت دینی، ساماندهی و پشتوانه سازی علمی برای مراکز و مؤسسات، پررنگ کردن حضور مؤثر طلاب در فریضه حجاب، عفاف و حیا در چشم انداز بلند مدت، تربیت مربیان متخصص اعم از طلاب و دانشجویان در مباحث گوناگون عفاف و حجاب، رصد محصولات فرهنگی و هنری و نقش آن در تربیت و پوشش، ایجاد سامانه اساتید، مؤلفین، پژوهشگران و نخبگان در عرصه عفاف و حجاب و رصد، تحلیل و یادآوری قوانین عفاف و حجاب در سازمان ها، ادارات و مراکز خصوصی از سیاست های راهبردی این مؤسسه می باشد که فعالیت های گوناگونی در راستای تحقق آن انجام پذیرفته است.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به ساختار مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا، تصریح کرد: این مؤسسه از سه معاونت آموزش، پژوهش و تبلیغ تشکیل شده که هر کدام وظایفی را بر عهده دارند.

*نگاهی بر وظایف معاونت ها

وی به وظایف معاونت آموزش اشاره کرد و گفت: برگزاری سیر مطالعاتی حجاب و عفاف و ساماندهی نظام علمی و فکری متربیان و مربیان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی تبلیغ تخصصی و پیگیری ارتقاء مدرک علمی متربیان از جمله وظایف این معاونت می باشد.

معاون اجرایی مؤسسه طهورا اظهار داشت: تدوین محتوای درسنامه عفاف و حجاب در 18 درس، ساماندهی پایان نامه های حوزوی مرتبط با حجاب، جهت دهی مبلغان به سمت تبلیغ پژوهش محور، حمایت از آثار مربوطه با رویکرد پژوهشی و تدوین موضوعات متنوع با محوریت حجاب، عفاف و حیا از وظایف معاونت پژوهش می باشد.

این پژوهشگر عرصه حجاب و عفاف در ادامه به وظایف معاونت تبلیغ این موسسه  پرداخت و گفت: هماهنگی با گروه مخاطب و اعزام مبلغ به سراسر کشور برای برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی عفاف و حجاب، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری کارگاه های آموزشی دوره های تربیت مربی در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی از وظایف این معاونت می باشد.

*برگزاری سیر مطالعاتی در شهرهای گوناگون

این کارشناس دینی به برگزاری سیر مطالعاتی عفاف و حجاب در شهرهای دیگر کشور اشاره کرد و گفت: قزوین، شیراز، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، تهران در دفعات متعدد و ... از جمله شهرهایی است که این سیر در آن انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای با مؤسسه منجی یاوران با 350 شرکت کننده، مؤسسه دارالحدیث با 1000 شرکت کننده و شهرک مهدیه به امضاء رسیده و به زودی این سیر مطالعاتی در این اماکن انجام می پذیرد.

حجت الاسلام باقر زاده در ادامه با بیان محصولات مؤسسه طهورا، ابراز داشت: تدوین درسنامه عفاف و حجاب در دو جلد، همکاری در جهت تألیف دائره المعارف محصولات فعالین عرصه عفاف و حجاب، تدوین مجموعه پاورپوینت های عفاف و حجاب، راه اندازی کتابخانه تخصصی عفاف و حجاب و ... برخی از محصولات این مؤسسه فرهنگی پژوهشی می باشد.

*برخی فعالیت ها

وی با بیان برخی از فعالیت های مؤسسه طهورا، خاطرنشان ساخت: برگزاری کارگروه تخصصی تحلیلی نقش سینما در عفاف و حجاب، تدوین محتوای تبلیغی در سه عرصه دانشجویی، دانش آموزی و حوزه های فرهنگی و اداری، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب در 40 دبیرستان  قم، برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان حلقه های صالحین استان تهران و البرز، راه اندازی سایت در راستای خدمات غیرحضوری و پوشش تبلیغی با آدرس: tahoorahejab.ir و ... از فعالیت های این مؤسسه بوده است.

معاون اجرایی مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا به برگزاری چهارمین دوره سیر مطالعاتی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این دوره با هدف اعتلای فرهنگ فاطمی و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

*سرفصل های مطالعاتی

این پژوهشگر عرصه عفاف و حجاب تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در این حوزه را از اهداف برگزاری این سیر عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی تفاوت‌های زن و مرد، آشنایی با فمینیسم، مباحث نظری خانواده، متون در حوزه عفاف و حجاب و متون در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار می گردد.

*ثبت نام تا آذرآبان 1393

این کارشناس دینی ابراز داشت: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام حداکثر تا آذر آبان ماه 93 به سایت مؤسسه به آدرس: tahoorahejab.ir مراجعه و یا حضورا به مؤسسه مراجعه نمایند.

*شرایط ثبت نام

حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان ساخت: از شرایط حضور در این سیر مطالعاتی، اتمام حداقل سطح 2 حوزه و قبولی در مصاحبه می باشد.

وی یادآور شد: علاقمندان برای ثبت نام باید یک قطعه عکس، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، ارزیابی تحصیلی و تکمیل فرم پذیرش به همراه داشته باشند.

*مزایای دوره

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا تصریح کرد: اعطای گواهینامه، حمایت از پایان نامه های مرتبط با حجاب و عفاف، به کارگیری در تبلیغ تخصصی حجاب، معرفی افراد به عنوان کارشناس به نهادهای در خواست کننده و به کارگیری در پروژه های پژوهشی از مزایای این دوره می باشد.

این پژوهشگر عرصه عفاف و حجاب بیان داشت: علاقمندان برای ثبت نام حضوری می توانند به آدرس: قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)، کوچه 22، پلاک 43 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02537735025 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha