پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجاب

حوزه/ متاسفانه در کشورمان بسیاری از مراکز، سازمان ها و نهادها به وظایف خود نسبت به بحث حجاب و عفاف به خوبی عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مهدی بیاتی در مراسم افتتاحیه چهارمین  دوره سیر مطالعاتی حجاب و عفاف اظهارداشت: طبق تحقیقات انجام شده قریب به 95 درصد مردم به داشتن حجاب خوب معتقد هستند و 65 درصد موافق با حجاب اسلامی اند.

نماینده وزارت کشور در جلسات فرهنگی مباحث حجاب و عفاف افزود: متاسفانه در کشورمان بسیاری از مراکز، سازمان ها و نهادها به وظایف خود نسبت به بحث حجاب و عفاف به خوبی عمل نکردند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به آمار تحقیقات انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی، شورای فرهنگ عمومی و جهاددانشگاهی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت حجاب و عفاف در کشور خوب نیست و اگر دست روی دست بگذاریم ،چشم انداز خوبی را نمی توان ترسیم کرد.

حجت الاسلام بیاتی افزود: براساس طرح میدانی سازمان تبلیغات 95 درصد مردم موافق پوشش و حجاب خوب هستند و تقریبا 65 درصد موافق حجاب اسلامی می باشند.

وی به طرح تحقیقاتی شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 91 اشاره کرد و گفت: در این طرح که از تمامی مراکز استان ها با همکاری وزارت کشور آمارگیری شده است، الگوی هدف، زنان حاضر در خیابان و در حال تردد هستند.

 رئیس موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا به جدیدترین طرح تحقیقاتی سال 93 که مربوط به جهاددانشگاهی می باشد، اشاره کرد و افزود: در این طرح از مردم در خصوص جمعیت محجبه ها سوال شده است که در مجموع 19 درصد به حجاب عمومی در جامعه اشاره کرده اند و این در حالی است که آمار واقعی ما نزدیک به 40 درصد است.

وی گفت: چرا باید وضعیت حجاب در کشور اینگونه باشد و جالب این است که هر دستگاهی مقصر اصلی را دیگران می‌دانند و خود را از کم کاری مبرّا می سازد.

حجت الاسلام بیاتی تصریح کرد: اگر برنامه ای هدفمند و مشارکتی و دلسوزانه نداشته باشیم عاقبت خوبی در بحث حجاب و عفاف نخواهیم داشت.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha