جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ آیین افتتاحیه چهارمین سیر مطالعاتی حجاب و عفاف موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا شب گذشته با حضور کارشناسان، صاحبنظران و اساتید حوزه در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیراجرایی موسسه طهورا در این مراسم با اشاره به فعالیت های این موسسه اظهارداشت: تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در حوزه عفاف و حجاب  از اهداف برگزاری دوره های سیر مطالعاتی می باشد که در این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی این مرحله آغاز می شود.

 حجت الاسلام ابراهیم باقرزاده افزود: این مؤسسه به صورت خودجوش و کاملا مستقل با حضور چند تن از طلاب مبلغ و پژوهشگر در عرصه عفاف و حجاب، فعالیت خود را از سال 1389 آغاز و نخستین دوره (سیر مطالعاتی حجاب و عفاف) را در همان سال برگزار کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌ معاونت‌های پژوهش، آموزش و تبلیغ این موسسه، ادامه داد: احیای  امر حجاب، ساماندهی و پشتوانه علمی مراکز و موسسات فرهنگی تبلیغی حجاب، پررنگ کردن حضور چشمگیر و موثر طلاب در فریضه عفاف، حیا و حجاب در چشم انداز بلند مدت، تربیت مربی، رصد محصولات فرهنگی و هنری، ایجاد سامانه اساتید، مولفین و... از جمله برخی سیاست های راهبردی این موسسه می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری چهارمین دوره سیر مطالعاتی حجاب و عفاف، گفت: این دوره با هدف اعتلای فرهنگ فاطمی و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

وی تربیت نیروی مبلّغ و پژوهشگر متخصص در حوزه حجاب و عفاف را از اهداف برگزاری این سیر عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره با پنج سرفصل مطالعاتی در موضوعات تخصصی تفاوت‌های زن و مرد، آشنایی با فمنیسم، مباحث نظری خانواده، متون در حوزه عفاف و حجاب و متون در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار می گردد.

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی پژوهشی طهورا ابراز داشت: از شرایط حضور در این سیر مطالعاتی، اتمام حداقل سطح 2 حوزه و قبولی در مصاحبه می باشد که محققان پشت سر گذاشته اند.

حجت الاسلام باقرزاده در  پایان بیان داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)، کوچه 22، پلاک 43 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02537735025 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha