دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مبلغی الطیب

شیخ الازهر از حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی برای سخنرانی درکنفرانس بین المللی «مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری..» دعوت به عمل آورد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد الطیب شیخ الازهر با ارسال نامه ای رسمی از حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی برای سخنرانی درکنفرانس بین المللی "مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب " دعوت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، در نامه شیخ احمد الطیب خطاب به حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی آمده است: با توجه به "تلاش های ممتاز شما در نشر و ترویج روح وفاق و تفاهم بین ابناء مذاهب اسلامی"، برای الازهر مصر مایه خرسندی است که از شما جهت مشارکت در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دعوت به عمل آورد.

همچنین استاد حوزه علمیه قم و نماینده کشورمان در این همایش بین المللی که روزهای سوم و چهارم دسامبر (12 و 13 آذر) در قاهره پایتخت مصر از طرف شیخ الازهر برگزار می شود، شرکت و با موضوع" احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی" سخنرانی خواهد کرد.

همچنین، این کنفرانس با هدف تصحیح مفاهیمی از قبیل مفهوم دولت اسلامی، خلافت، حاکمیت، جهاد، جاهلیت و تکفیر در مصر است که افراطی ها آن را تحریف کرده اند و علاوه بر آن در این کنفرانس به بررسی افراطی گری و عوامل گسترش آن پرداخته خواهد شد.

در این کنفرانس بین المللی شخصیت های عالی رتبه از کشورهای مختلف جهان، نخبگانی از علما و شخصیت های الازهر و علمای دین اسلام از سراسر جهان و نیز رهبران کلیساهای شرقی و غربی و نمایندگان مذاهب و طوایف مختلف حضور دارند.

بر اساس این گزارش، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکنون در بیش از 50 همایش بین المللی به دعوت رسمی از موسسات، نهادها، شخصیت ها و مقامات کشورهای مختلف در کشورهای مختلف جهان، سخنرانی کرده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha