چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمد الطیب الازهر

اگرچه این خبر، تعجب آور است اما شیخ الازهر حتی یک بار هم بر منبر نماز جمعه ظاهر نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، از زمانی که دکتر احمد الطیب شیخ الازهر شده تا کنون بر فراز منبر خطبه نماز جمعه ظاهر نشده و این خبر شگفتی است که کسی به آن توجه نداشته است.

در همین رابطه شیخ سلامة عبدالقوی از روحانیون مصر در گفت و گو با رسانه های این کشور اعلام کرد: اگرچه این خبر، تعجب آور است اما شیخ الازهر حتی یک بار هم بر منبر جمعه ظاهر نشده است.

سلامة همچنین به ماجرایی اشاره کرد که در زمان کار او به عنوان مشاور طلعت عفیفی وزیر وقت اوقاف مصر رخ داده است. وی گفت: "روزی محمد مختار جمعه وزیر کنونی دولت که در آن زمان در الازهر مشغول به کار بود به دفتر من آمد و از من خواست روز جمعه را برای سخنرانی شیخ الازهر در نظر بگیرم. من به او گفتم این آرزوی ما است که شیخ الازهر منبر برود اما ناگهان "جمعه" به من گفت که نه، شیخ الازهر میخواهد سخنرانی روز جمعه برای یکی از شیوخ الازهر در نظر گرفته شود نه برای خودش" یعنی قرار است سخنران جمعه از الازهر باشد نه خود ایشان.

شیخ سلامة افزود: من تعجب کردم که چگونه است که شیخ الازهر خود را از سخنرانی روز جمعه منع می کند و برخی این تحلیل را داشتند که چه بسا به خاطر ضعف وی در فقه یا سخنرانی باشد. احمد الطیب علاوه بر اینها در هیچ مراسم رسمی که توسط حکومت مرسی برپا می شد حضور نمی یافت و بهانه های مختلفی را برای عدم حضور خود مطرح می کرد و از رسیدن مرسی به ریاست جمهوری بسیار مضطرب و نگران بود و این در حالی بود که علی جمعه که در آن زمان هنوز مفتی مصر بود در مراسم ها حضور می یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha