شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مبلغی - احمد الطیب

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم با شیخ احمد الطیب شیخ الازهر دیدار و در مورد روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در این دیدار خطاب به شیخ الازهر مصر گفت:  سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با  خشونت مذهبی  و تکفیر است و حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید  نیز( که در قم  چندی پیش کنفرانس مبارزه با تکفیر برگزار نمود) برگزاری کنفرانس در  الازهر را در کانون توجه قرار داده است .

وی ادامه داد: فضای فکری حاکم بر رسانه های جمهوری اسلامی ایران  به صورت پویا به سمت نفی تکفیر توجه یافته است. خوب است باب ارتباطی را که با دعوت از جمهوری اسلامی ایران  گشوده اید، باز نگه دارید و تداوم دهید.

شیخ الازهر نیز با استقبال از سخنان نماینده جمهوری اسلامی ایران، از تداوم ارتباط استفبال نمود و از این که در ایران سیاست کلی به سمت روابط بهتر در حال شکل گیری است اظهار رضایت نمود.

یادآور می شود کنفرانس بین المللی "مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب " با حضور اندیشمندانی از 120 کشور جهان به مدت دو روز از طرف شیخ الازهر در قاهره مصر برگزارشد.

حجت الاسلام احمد مبلغی  نماینده کشورمان در این همایش بین المللی با موضوع" احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی" سخنرانی  کرد و با تاکید بر ضرورت تدوین و نشر سند نفی تکفیر با حضور همه مذاهب  اسلام، گفت:  لازم است سند فرا قومی، فرا مذهبی (یعنی با تکیه بر همه مذاهب) و  برخاسته از دین و  جایگاه فتوا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha