سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شومان وکیل الازهر

دین اسلام هیچ تفاوتی بر اساس جایگاه سیاسی و اجتماعی و نژادی و جنسیت و رنگ میان انسان ها قائل نیست و ملاک برتری از نظر اسلام تقوا میباشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عباس شومان وکیل الازهر مصر در نشست اخلاقی انسانی ویژه ادیان آسمانی شرکت کرد.

این نشست روز گذشته در واتیکان برگزار شد و پاپ فرانسیس دوم پاپ اعظم واتیکان در آن شرکت داشت.

هدف این نشست نیز به دست آوردن تعهد کشورها و رهبران ادیان و عقاید مختلف برای ریشه کن ساختن اشکال مختلف بردگی جدید و تجارت انسان و اعضای انسان و سوء استفاده از کودکان و ازدواج اجباری بود که تمام اینها با ادیان آسمانی و ارزش های اخلاقی و بشری منافات دارد.

خانم وفاء بسیم سفیر مصر در واتیکان هم در گفتگو با خبرگزاری الشرق الاوسط در رم گفت: دکتر عباس شومان در این نشست به نیابت از دکتر احمد الطیب شیخ الازهر ، مخالفت اسلام با نژاد پرستی و برده داری را اعلام کرد و در این زمینه به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی و تاریخ اسلام در مخالفت با برده داری استشهاد کرد و بیان کرد که چگونه اسلام به صورت تدریجی میان تعالیم آسمانی و سنت پیامبر و اوضاع اجتماعی پیوند برقرار ساخته است. شومان همچنین تاکید کرد که دین اسلام هیچ تفاوتی بر اساس جایگاه سیاسی و اجتماعی و نژادی و جنسیت و رنگ میان انسان ها قائل نیست و ملاک برتری از نظر اسلام تقوا میباشد.

شبکه جهانی "الحریة" نیز اعلام کرد که این نشست به مناسبت روز بین المللی لغو بردگی برگزار شده و خاطر نشان کرد که برای اولین بار در تاریخ است که رهبران مسیحیان کاتولیک و ارتدوکس و انجیلی ها در کنار یهودیان و مسلمانان و بوداییان و هندوها برای امر مشترکی جمع می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha